F1.sk F1.sk

Vypovedanie zmluvy s Haasom môže Rich Energy stáť 35 miliónov libier
zdroj: TASR/AP

Vypovedanie zmluvy s Haasom môže Rich Energy stáť 35 miliónov libier

Prestrelka medzi tímom Haas a jeho titulným sponzorom, výrobcom energetických nápojov Rich Energy pokračuje. Kým však stajňa spolieha najmä na svojich právnikov, William Storey si zjavne vychutnáva kontrolu nad účtom svojej spoločnosti na Twitteri.

Pred niekoľkými dňami vyvolalo vlnu pozornosti vypovedanie sponzorskej zmluvy medzi výrobcom energetických nápojov Rich Energy a tímom Haas. Zdá sa, že Rich Energy tak urobilo cez svoj účet na Twitteri a odtiaľ sa to dozvedeli akcionári spoločnosti aj samotná stajňa. Nie úplne seriózne vyznela aj formulácia správy, ktorá prirovnala tohtoročný model Haas VF-19 k mliekarenskému autu. Samotný tím na to reagoval len veľmi stroho, kvôli vzájomnej dôvere odmietol čokoľvek komentovať.

Haas pokračoval v dodržiavaní uzavretej (a stále platnej) zmluvy, logá titulného sponzora zostali aj v priebehu britského víkendu na autách tímu.

Rich Energy v nedeľu pridalo na svoj účet ďalší na informácie bohatý tweet, a síce list od právnikov Haasu, ktorý obsahuje aj požiadavky tímu. Podľa zástupcov, stajňa akceptovala odmietnutie a vyčíslila škody. Rich Energy má podľa dohody právo vypovedať zmluvu až 1. decembra 2022. Výrobca energetických nápojov tak má zaplatiť všetko, čo bola k tomuto dátumu povinná plniť. Haasu podľa dohody patrí šesť miliónov libier, ktoré ešte neboli uhradené za rok 2019, ďalších štrnásť miliónov za rok 2020 a napokon pätnásť miliónov za zmluvný rok 2021. V súčte teda 35 miliónov libier.

Zástupcovia stajne tiež poukazujú (zjavne v reakcii na skoršiu správu zo strany Storeyho), že podľa predmetnej zmluvy nie sú platby od sponzora determinované výkonnosťou tímu. Vypovedanie dohody na základe neuspokojivých výsledkov tak nemá žiadny právny základ. Inak povedané, ak by Haas mal v tejto chvíli na konte aj nula bodov, Rich Energy je podľa zmluvy povinné uhrádzať svoje povinnosti.

Tento list, ktorý zjavne nebol určený verejnosti sa včera objavil na účte Rich Energy na Twitteri, čím výrobca energetických nápojov porušil známe pravidlo, že špinavé prádlo sa nemá prať verejne. Serióznosť partie okolo Williama Storeyho je však už beztak zruinovaná. V popise k tweetu Rich Energy dokonca priamo obvinilo tím Haas z lži.

Na druhú stranu, výrobca nebol v poslednom spore pred súdom vôbec úspešný. Musí zmeniť svoje logo, nahradiť spoločnosti Whyte Bikes škodu a dokonca jej aj ohlásiť počty predaných produktov so sporným logom. Ak zástupcovia Haasu neklamú a podľa zmluvy malo Rich Energy dané sumy naozaj vyplatiť, potom sa nedá očakávať, že by stajňa pred súdom neuspela. Haas, na rozdiel od svojho sponzora, svoje zmluvné povinnosti splnil.

Najnovšie z kategórie: Haas

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk