F1.sk F1.sk

Prečo Hamilton ignoroval povolanie do boxov?
zdroj: TASR/AP

Prečo Hamilton ignoroval povolanie do boxov?

Lewis Hamilton bol tesne pred koncom Veľkej ceny Veľkej Británie povolaný do boxov, ale sám sa tomuto rozhodnutiu začudoval a neposlúchol ho. O pár kôl sa mechanici pripravili opäť, ale zasa z toho nič nebolo.

Hamilton ostal prekvapený, pretože aj keď mal už dosť staré pneumatiky, disponoval aj obrovským náskokom a vedel to zvládnuť do cieľa. Mäkké gumy mu však mohli pomôcť s dosiahnutím najrýchlejšieho kola; rozhodne sa nečakalo, že ho dokáže zaznamenať aj s opotrebovanými tvrdými gumami.

„Prečo riskovať?“ položil Hamilton protiotázku. „Mal som na to síce čas, ale treba zvládnuť vstup do boxov, potom zastávku, na mechanikov je navyše vyvíjaný dodatočný tlak. Nehovorím, že o nich pochybujem, ale len by sme zvýšili šancu na to, že niečo pokazíme.“

„Pneumatiky som mal dobre ušetrené, na tvrdej sade som sa cítil dobre a pokračoval som. Na druhej strane som registroval určitú tvorbu pľuzgierov, takže som o tej zastávke uvažoval. Do konca však ostávalo už len sedem kôl a veľmi ťažko na mňa mohol (Valtteri Bottas) stiahnuť tých 21 sekúnd, takže som sa rozhodol ísť ďalej. Je nezvyčajné ísť proti tímu, ale usúdil som, že pre mňa to bola najlepšia vec,“ dodal Lewis Hamilton.

Tému na svojom stretnutí s novinármi riešil aj športový šéf Mercedesu Toto Wolff. Tím sa chcel zastávkou v boxoch zabezpečiť voči hrozbe prípadného ďalšieho výjazdu bezpečnostného auta a následného reštartu.

„Viedli sme intenzívnu debatu,“ skonštatoval Wolff. „Bavili sme sa o tom, či využijeme voľnú zastávku v boxoch a obujeme ďalšie softy alebo nie. Z pohľadu pretekára je zastávka vždy o riziku, ale čisto z pohľadu dát sme mali k dispozícii voľnú zastávku. Bolo by lepšie prezuť na softy, pretože ak by potom na trať skutočne vyšlo safety car, tak by bol s tvrdými pneumatikami vystavený riziku.“

„Bolo to teda 50:50 a následne sme sa ho opýtali na to, čo si o tom myslí. Podľa mňa urobil správne, aj keď sa na konci trochu obával pľuzgierov. Celkovo však guma držala a už ostávalo len sedem kôl, takže bolo správne ostať na trati,“ poznamenal Wolff.

Najnovšie z kategórie: Veľká Británia

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk