F1.sk F1.sk

AMuS: Red Bull vyriešil problémy s predným krídlom, Ferrari musí konať
zdroj: Pirelli Motorsport

AMuS: Red Bull vyriešil problémy s predným krídlom, Ferrari musí konať

Výkony áut tento rok ovplyvňujú hlavne dva faktory: predné krídlo a pneumatiky. Zatiaľ čo s pneumatikami tímy nemôžu robiť nič, vo vývoji aerodynamiky majú relatívnu voľnosť. Hlavný problém predného krídla Ferrari je fakt, že nedokáže generovať dostatok prítlaku. Maranello pokračuje v hľadaní riešení, zatiaľ čo Red Bull už liek na svoje problémy našiel.

Inžinieri Red Bullu sa v doterajšej časti sezóny len márne snažili usmerniť vzduch obtekajúci predné krídlo. Vzduch za ním bol príliš rozvírený, čo spôsobovalo Maxovi Verstappenovi a Pierrovi Gaslymu problémy — zadná časť auta bola príliš nervózna.

Tím pod vedením Adriana Neweyho stavil na nový aerodynamický balík, ktorý priniesol do Francúzska. Inžinieri veľmi rýchlo zistili, že sa želaný efekt nedostavil. "Novinky privezené na Paul Ricard však naznačili, že sa snažili nájsť riešenie na tento problém," píše nemecký AMuS, ktorý vyzdvihuje pokrok dosiahnutý na Spielbergu: "Teraz sa zdá, že nový balík s novým predným krídlom viedol k veľkému prielomu. Monopost RB15 znateľne získal na prítlaku a Red Bull sa dostal do komfortnej zóny."

Vďaka tomu bude jednoduchšie dostať pneumatiky do optimálneho okna. Tu Michael Schmidt cituje jedného z inžinierov Mercedesu: "Povedal by som, že aj rozdiel v zaťažení na pneumatiku o veľkosti dvoch kilogramov môže spôsobiť, že sa dostanete do optimálneho okna alebo mimo neho."

Sebastian Vettel a Max Verstappen
Red Bull Content Pool

Aj to je jeden z dôvodov, prečo sa Red Bullu na posledných pretekoch tak darilo. Úžitok mal však z nového krídla len Max Verstappen, keďže v tréningoch bol druhý kus poškodený. Pierre Gasly tak dostane novinku až v Silverstone.

Na druhej strane v továrni Ferrari sa darí menej. "Ferrari nedokáže vygenerovať viac prítlaku na prednej náprave bez toho, aby nestratilo prítlak vzadu. Auto je nedotáčavé, konštrukcia zadných kolies je vo vnútri príliš chladná, no na povrchu zas príliš horúca," pokračuje Schmidt. "V dlhých zákrutách sa zas Scuderia trápi so zmenami balansu. V nájazde do zákruty je auto nedotáčavé, no v jej výjazde už pretáčavé."

"Preto Ferrari v posledných zákrutách tak výrazne stráca." Vidieť to bolo v Barcelone i na Le Castellet. V pretekoch sa zas zadné gumy opotrebúvajú o čosi viac ako u ostatných, čo zahralo Maxovi Verstappenovi do karát pri jeho súboji s Charlesom Leclercom.

"V Mercedese veria, že Ferrari tento problém neodstráni, ak sa bude držať svojej koncepcie predného krídla," informuje nemecký novinár. Vyvinúť nové predné krídlo nie je problém. Problémom je však upraviť zvyšok auta tak, aby s radikálne zmeneným predným krídlom spolupracoval.

"Trvá to štyri mesiace, pretože treba zmeniť celú zadnú časť," potvrdil inžinier Mercedesu, na ktorého opäť nadväzuje Schmidt: "Tak presne to vedia vďaka tomu, že pred sezónou rozmýšľali nad tým, či by sa nevybrali cestou Ferrari."

Aké má Ferrari možnosti? "Pre Ferrari by bolo fatálne, keby svoj projekt odložili na rok 2020. Bez otestovania na trati by sa opäť mohli popáliť."

Najnovšie z kategórie: Red Bull

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk