F1.sk F1.sk

Seidl presvedčil McLaren, že to bez veterného tunela nepôjde
zdroj: McLaren

Seidl presvedčil McLaren, že to bez veterného tunela nepôjde

Továreň McLarenu vo Wokingu sa rozrastá o nový veterný tunel. Podľa plánu bude dokončený o dva roky. Andreas Seidl, nový šéf tímu, je skalopevne presvedčený, že práve neobmedzený prístup k veternému tunelu výrazne posunie inžinierov vpred — aby sa McLaren opäť mohol ukazovať na pódiách.

Jednou z prvých úloh Andreasa Seidla v McLarene bolo presvedčiť vedenie, že veterný tunel je skutočne dôležitý. "To bola vec, ktorú som riešil už od prvého dňa," vysvetľuje v interview pre motorsport-total.com. "Som veľmi šťastný, že to majitelia tímu videli rovnako."

"Je to skvelé znamenie aj smerom dovnútra tímu. Je totiž dôkazom toho, že to jeho majitelia s návratom na čelo myslia vážne. Vysiela to jasný odkaz aj smerom von. Keď napríklad budeme chcieť niekoho pritiahnuť, musí byť zrejmé, kam sa uberáme," zdôraznil Seidl.

McLaren už roky využíva veterný tunel Toyoty v Kolíne. Aj keď má Toyota špičkovú technológiu na svetovej úrovni, je pomerne ďaleko od základne McLarenu. Čo je však ešte nepríjemnejšie, nie je vždy inžinierom prístupný, keďže ho využívajú aj iné strany. So svojím vlastným veterným tunelom bude vývoj zas o stupeň flexibilnejší.

Veterný tunel je podľa Seidla "absolútna nevyhnutnosť, ak sa chcete vytiahnuť na čelo. Potrebujete mať moderný veterný tunel v rámci továrne." Tak to vyriešili v Mercedese, Ferrari i Red Bulle. Svoj plánuje postaviť dokonca i Racing Point.

Nový tunel by mohol byť domovom modelov auta McLarenu pre rok 2022, no využívať ho budú môcť aj ostatné divízie McLarenu, napríklad konštruktéri cestovných áut.

Najnovšie z kategórie: Andreas Seidl

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk