F1.sk F1.sk

Marko sa ospravedlnil Gaslymu, pripomína však, že musí zabrať
zdroj: TASR/AP

Marko sa ospravedlnil Gaslymu, pripomína však, že musí zabrať

Do letnej prestávky zostávajú už len tri veľké ceny. Tie môžu byť pre kariéru Pierra Gaslyho osudnými. Bude ich musieť zvládnuť pod veľkým tlakom zo strany tímu i verejnosti, keďže zatiaľ veľmi nepresvedčil. Azda najhoršie preteky má práve za sebou, keď v Rakúsku stratil celé kolo. Vtedy ho poriadne skritizoval aj Helmut Marko, za čo sa mu teraz chce aspoň čiastočne ospravedlniť.

"Za Rakúsko tu preňho mám jedno malé ospravedlnenie," oznámil v rozhovore, ktorý priniesol motorsport-total.com, Helmut Marko. "V tréningoch sme zničili všetky predné krídla, takže Gasly v pretekoch nejazdil s rovnakým krídlom ako Max." To vysvetľuje aspoň časť zo straty na Maxa Verstappena. "Postará sa to o nejaký rozdiel, ale nevysvetľuje to, samozrejme, tú stratu, ktorú nabral."

Rozdiely v časoch na kolo boli aj po zohľadnení tejto skutočnosti priepastné. Na krátkom Red Bull Ringu je strata ôsmich desatín v kvalifikácii prejavom vážneho nedostatku rýchlosti. O pretekoch už asi viac ani netreba hovoriť.

"Pokiaľ jazdil v čistom vzduchu, bolo to relatívne dobré," pokračuje Marko. "Problémom je predbiehanie. Zasekol sa za Räikkönenom a tiež za Norrisom. Gasly na tom určite nie je tak, ako by mohol. Zatiaľ nenapĺňa očakávania." Red Bull ho však neplánuje vyhodiť, ale mu "pomôcť". Pomôcť chce aj jeho pretekovému inžinierovi, ktorý je vo Formule 1 nový.

Kimi Räikkönen a Pierre Gasly
Pirelli Motorsport

"Teraz už musí ale aj Gasly podávať dobré výkony. Stále hľadá chyby v aute a šasi. Všetko sme prezreli a nič tam nebolo," zdôraznil športový poradca Red Bullu, ktorý tak naráža na udalosti po Veľkej cene Francúzska. Inžinieri vtedy kompletne rozobrali Gaslyho auto, jednotlivé súčiastky prekontrolovali a potom ho znova zložili.

"Cieľom je ho podporiť, koľko len budeme môcť. Na začiatku dostane Maxove nastavenia, pretože on je skúsenejší a aj jeho tím inžinierov je lepšie zabehnutý. Toto nastavenie môže meniť, aby sadlo jeho jazdeckému štýlu, no nebude sa môcť príliš od neho vzdialiť. Predtým dosť experimentoval a lietal z jedného extrému do druhého," prezradil Marko.

"Všetko sa to pokazilo hneď na začiatku, keď už v Barcelone dvakrát havaroval. Už vtedy zneistel. V Bahrajne odjazdil dobré preteky, keď kvôli chybe na našej strane vypadol (v Q2, kvôli problémom s výkonom, pozn. red.). Dobré preteky mal aj v Monaku. Keď jazdí na čistom vzduchu, vie pridať aj rýchle kolá. Balík ako celok však nie je dobrý."

Pierre Gasly za Maxom Verstappenom
Red Bull Content Pool

Hoci vedenie Red Bullu tvrdí, že Pierra Gaslyho nechce vymeniť, spoľahnúť sa na to stopercentne nedá. Formula 1 je v tomto smere veľmi nepredvídateľná a v Red Bulle sa jazdci menia pomerne často.

Otázkou však je, koho by Red Bull mohol nasadiť? O talente Alexa Albona nepochybujú, no kvôli nedostatku skúseností by mohol dopadnúť rovnako ako Gasly, prípadne ešte horšie.

Nedávno sa médiami prehnali informácie, že Fernando Alonso opúšťa McLaren. Obe strany to popreli, no podľa Marka aj keby to bola pravda, tak Španiel si do kokpitu Red Bullu nesadne. Pre Hondu je z pochopiteľných dôvodov "neprijateľný".

Zostáva navrátilec Kvjat. Marko sa nebojí toho, že by sa Red Bull povýšením Daniila Kvjata do Red Bullu nejako zosmiešnil. "Inak by sme Kvjata nevolali späť. Vedeli sme, že Kvjat vie byť veľmi rýchly. Vedeli sme aj to, prečo rýchly nebol. Bolo to v jeho hlave. Dnešný Kvjat je už iný Kvjat. Viac si verí. Preteky, ktoré odjazdil, boli veľmi dobré."

Otázke, či Kvjat podá lepšie výkony aj v Red Bulle, sa Marko vyhol: "Máme v úmysle Gaslyho potiahnuť dopredu."

Najnovšie z kategórie: Red Bull

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk