F1.sk F1.sk

Pomohli nové predné krídla? Podľa Hülkenberga je to rovnako zlé ako predtým
zdroj: Renault Sport

Pomohli nové predné krídla? Podľa Hülkenberga je to rovnako zlé ako predtým

Pozmenené technické pravidlá týkajúce sa aerodynamiky monopostov mali za cieľ umožniť autám jazdiť tesnejšie pri sebe. Tímy už po prvých mesiacoch vývoja konštatovali, že náklady budú vysoké, no efekt pomerne malý. Podľa Nica Hülkenberga to však boli vyhodené peniaze; Nemec tvrdí, že sa nič nezlepšilo.

"Mám pocit, že je to rovnako zlé ako predtým, ak mám byť úprimný," vyhlásil Nico Hülkenberg, ktorého názor zaujímal portál motorsport.com. "Hlavne, keď sa dostanete naozaj blízko, môžno do piatich desatín. Ak to chlapíkovi pred vami trochu ustrelí a spraví chybu, pocítite drastickú stratu gripu. Potom ste nútení stiahnuť nohu z plynu — inak vyjdete mimo trať. Akoby vám niekto bral pôdu spod nôh."

FIA pri predstavení nových pravidiel konštatovala, že ich cieľom nie je zázračne odstrániť všetky problémy s aerodynamikou, ale hlavne vyskúšať, či bude vhodné pokračovať rovnakým smerom aj pri väčšej zmene v pravidlách.

Podľa Hülkenberga je stratou času snažiť sa uľahčiť jazdu v závese drobnými zmenami pravidiel, tie treba prekopať od základu. "Potrebujeme iný koncept. Viem, že týmto smerom sa to aj uberá."

Či odborníci z Liberty Media a FIA dokážu presadiť nové aerodynamické pravidlá v plnej miere, a či tie splnia svoju úlohu, je teraz ťažké predpovedať. Hülkenberg je v tomto smere optimistom.

"Myslím si, že technické pravidlá sú na dobrej ceste. Najdôležitejším bodom je podľa mňa správne spísanie aerodynamických pravidiel, aby sme mohli mať dobré, tesné a čisté súboje," dodáva Hulk, ktorý sa zúčastnil posledného stretnutia šéfov tímov a FIA zaoberajúceho sa pravidlami pre rok 2021. "Na tom stretnutí to všetci chápali a zdalo sa, že aj chceli to isté. Napokon platí, že pretekanie a dobrá šou je tým, čo Formulu 1 predáva."

Najnovšie z kategórie: Renault

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk