F1.sk F1.sk

Wolff: Na testoch sme si mysleli, že máme vážny problém
zdroj: TASR/AP

Wolff: Na testoch sme si mysleli, že máme vážny problém

Predsezónne testy v Barcelone odštartovali ročník 2019 s jasným odkazom: Ferrari je najrýchlejším monopostom v štartovom poli. Mercedesu sa v Španielsku nedarilo, a to hlavne v prvej polovici predsezónneho programu. Toto Wolff tvrdí, že predovšetkým počas druhého týždňa, keď nasadili nový balík, mali v stajni veľké obavy.

"Robil som si starosti," priznáva Toto Wolff v rozhovore pre Autosport, "nie však o prvú časť testov, pretože v prvej časti sme videli ohromné Ferrari. Keď ste sa postavili pri trať a sledovali ste brzdenie v prvej zákrute, prejazdy dvojkou a trojkou — boli tam poriadne silní. Na trati ste videli, že Ferrari bolo vážne dobré."

"Vedel som však, že prinesieme vylepšený balík, ktorý úplne zmení celé auto," vysvetľuje šéf Mercedesu, prečo počas prvých štyroch dní nemal obavy. Potom to ale prišlo: "V pondelok (v utorok, pozn. red.) sme auto vyslali na trať a dáta nám nesedeli. Druhý deň tiež nesedeli. Mysleli sme si, že máme vážny problém. Na tretí deň sa však veci zmenili, keď sa auto zrazu dalo dokopy. Na štvrtý deň sme sa už vyrovnávali časom Ferrari. Za celých tých osem dní testovania to bolo prvýkrát, čo sme nadobudli pocit, že sme na rozumne vyzerajúcej ceste."

V Austrálii sa ukázalo, kto si cez zimu ako rozdal karty, keď zvíťazil suverénny Valtteri Bottas. V Bahrajne sa pomer síl otočil. Nebyť poruchy, Leclerc mohol oslavovať svoj prvý triumf.

Wolff si myslí, že Ferrari najviac uškodil práve Bahrajn. "Podľa mňa Ferrari v Bahrajne prišlo o ten rozbeh, ktorý nabralo. Malo najrýchlejšie auto a s Leclercom malo tie preteky vyhrať." Leclercov problém a Vettelova neschopnosť udržať sa vpredu, a po problémoch tímového kolegu prevziať vedenie, dostala Ferrari pod tlak.

"Charles bol v Baku najrýchlejší až do jeho nehody v kvalifikácii. Sebastian bol zas vo vedení v Montreale, kým neprišiel trest. Ak by sa rozhodovalo len podľa čistej rýchlosti, mohlo to vyzerať aj úplne inak," tvrdí Wolff.

Najnovšie z kategórie: Toto Wolff

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk