F1.sk F1.sk

Seidl si momentálne nevie predstaviť, že by rady F1 rozšíril nový výrobca
zdroj: Racing Point

Seidl si momentálne nevie predstaviť, že by rady F1 rozšíril nový výrobca

Hoci sú na štartovom rošte miesta pre ďalšie dva tímy, a hoci Chase Carey na začiatku sezóny tvrdil, že o vstup do Formuly 1 má seriózny záujem niekoľko značiek, šéf McLarenu Andreas Seidl pochybuje o tom, že by sa skutočne našiel niekto, kto by reálne vstúpil do kráľovnej motoršportu. Problémom sú už tradične peniaze.

Formula 1 sa stala príliš drahou. Vyvíjať auto od nuly by si vyžiadalo veľa času, úsilia a peňazí, a o vývoji pohonných jednotiek ani nehovoriac — Honda mala veľký problém sa dotiahnuť na zvyšných motorárov, a to sa do Formuly 1 pripojila len s ročným oneskorením. Dohnať päť rokov vývoja by bolo prakticky nemožné.

Anderas Seidl je presvedčený, že do budúcna je nutné znížiť počiatočné náklady. "Aby sme ako šport boli pre výrobcov opäť atraktívni, myslím si, že je veľmi dôležité zabezpečiť, že sa dá doň vstúpiť aj s oveľa menšou investíciou, než je tomu teraz. Ak teraz chcete vstúpiť to tejto série, tak sa musíte realisticky pozrieť na investíciu do infraštruktúry a na rozpočet, ktorý by ste museli nájsť, aby ste sa dostali tam, kde sú už zabehnutí výrobcovia."

Rozpočty takého Mercedesu či Ferrari sú ale obrovské. "Len ťažko si viem predstaviť niekoho, kto by teraz preinvestoval takú sumu."

Z pohľadu dodávateľov pohonných jednotiek to nevyzeralo tak bledo, keď sme sa dozvedeli, že Porsche vyvinulo a otestovalo motor, ktorý by spĺňal technické pravidlá Formuly 1. Seidl, ktorý pred príchodom do McLarenu pracoval práve v Porsche, však poznamenáva, že "pre nových výrobcov motorov je veľmi ťažké vstúpiť".

A aj samotné Porsche si to dobre prerátalo. "Preto si myslím, že je rozumné nechať pravidlá tak, ako sú, a to aj na obdobie po roku 2021. Už teraz vidíme, že pri stabilných pravidlách sa pohonné jednotky začínajú vyrovnávať. Jednoducho musíme počkať na ďalší cyklus pravidiel a pozrieť sa na to, kam sa uberie automobilový priemysel. Tak zistíme, či bude nejaká šanca zaujať iných výrobcov, ktorí by sa mohli pripojiť."

Motorové pravidlá pre rok 2021 mali byť v prvom rade lacnejšie. Škrtnutie technicky komplexnej jednotky MGU-H však neprešlo potom, čo sa všetci súčasní výrobcovia zasadili za to, aby motory zostali také, aké sú.

Paul Monaghan, hlavný inžinier Red Bullu, vysvetľuje, prečo je lepšie nemeniť špecifikáciu motora: "Nesnažil by som sa uškodiť tým štyrom výrobcom, ktorých tu teraz máme — aby sme sa raz neocitli len s dvoma, z ktorých jeden bude nový. Úplné prepísanie pravidiel neguje všetku tu prácu, ktorú sme spravili. Nechcete, aby pravidlá strašili niekoho, kto by chcel prísť. Preto treba nájsť kompromis niekde uprostred. Kde to uprostred je, by som však nechcel komentovať."

Najnovšie z kategórie: Andreas Seidl

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk