F1.sk F1.sk

Piloti nechcú, aby boli výjazdy mimo trať bez následkov
zdroj: F1/Twitter

Piloti nechcú, aby boli výjazdy mimo trať bez následkov

Veľkú väčšinu okruhov v kalendári zaplavuje asfalt. Rozlieva sa do výbehových zón, čo pilotov začalo nabádať k tomu, aby aj tieto časti do veľkej miery využívali. Ich prejazdom totiž nič nestratia, ba práve naopak, môžu značne získať. Podľa pretekového riaditeľa Michaela Masiho však piloti nedávno jasne deklarovali, že nechcú, aby výjazdy mimo vyznačených bielych čiar zostali bez trestu.

FIA situáciu rieši, napríklad na okruhu Paul Ricard pripravila špeciálne návratové cestičky, ktoré sú vyznačené tabuľami. Ak pilot vyjde z trate, musí sa na ňu vrátiť okľukou práve po jednej z takých ciest. Veľká časť fanúšikov si však trestanie za výjazd mimo trať takto nepredstavuje. Okrem toho, že vo Francúzsku Sergio Pérez jedným takým prejazdom nestratil, ale v skutočnosti získal, by najradšej videli štrkové alebo aspoň trávnaté zóny.

"Pred mnohými rokmi sa rozhodlo pre asfaltové výbehové zóny. Z pohľadu bezpečnosti majú svoju úlohu a sú dôležité pri vývoji okruhov," vyhlásil Michael Masi. "Ovplyvnilo to limity trate? Jazdci už v súbojoch neuberajú tak, ako keby tam bola bariéra, tráva či štrk. Myslím si, že to zmenilo myslenie jazdcov."

"V Kanade sme s nimi mali dlhý rozhovor a všetci hovorili, že to chcú s následkami. Hlavný príklad máme tu," poukazuje na rakúsky Red Bull Ring. "Na vonkajšku sú oranžové obrubníky. Kvôli vlastnostiam niektorých z nich sa tie následky aj objavili. Sú teda niečím, čo budeme prehodnocovať a do budúcna vyvíjať. V každom prípade je však dôležité zabezpečiť, že sa všetkých dvadsať chlapcov vráti v poriadku, to je hlavným cieľom. Je tu však istý balans a naň sa budeme pozerať."

Masi naznačil, že riešenie s extra vedľajšími cestami, aké sme videli na Le Castellet, by sa mohlo objavovať častejšie. Každý jeden prípad však bude treba prehodnotiť samostatne a ubezpečiť sa, že cesta pre pilotov, ktorí spravili chybu, nebude nakoniec rýchlejšia ako jazda po samotnej trati.

Rozhovor napokon uzavrel s tým, že na jazdeckých brífingoch niektorí piloti nevystupovali vo veci výbehových zón tak nahlas ako pred novinármi. "Myslím si, že jazdci toho o obrubníkoch a následkoch spojených s ich prejazdom povedali viac vám ako mne. Do istej miery tu však platí, že kto mlčí, ten svedčí."

Najnovšie z kategórie: FIA

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk