F1.sk F1.sk

Štatistiky a fakty po Veľkej cene Rakúska 2019
zdroj: TASR/AP

Štatistiky a fakty po Veľkej cene Rakúska 2019

Nečakaný vývoj a výsledky pretekov na Red Bull Ringu príjemne osviežili inak dosť jednotvárne sezónne štatistiky. Zaujímavé momenty však možno nájsť aj v historických zápiskoch.

Na tie najlepšie sa aj tentoraz pozrel nemecký AMuS.

  • Už tretíkrát v hybridnej ére sa víťazná séria Mercedesu skončila na desiatich triumfoch. Strieborným šípom sa takto darilo najskôr medzi VC Japonska 2015 a VC Ruska 2016, potom medzi VC Monaka 2016 a VC Singapuru 2016 a napokon medzi VC Brazílie 2018 a VC Francúzska 2019.
  • Mercedesu tak opäť tesne ušlo vyrovnanie rekordu McLarenu z roku 1988, ktorý v uvedenej sezóne zvíťazil jedenásťkrát za sebou. Zaujímavosťou je, že o to, aby rekord tímu McLaren-Honda platil aj naďalej, sa v spolupráci s Red Bullom postarala samotná Honda.
  • Posledný pretekár, ktorému sa podarilo zvíťaziť pred začiatkom víťaznej série strieborných šípov, bol tiež Max Verstappen (VC Mexika 2018).
  • Ani jeden z Mercedesov za posledný rok nezaznamenal prakticky žiadne vážnejšie technické problémy, ktoré by negatívne ovplyvnili niektoré z ich posledných 21 pretekov. Oba tiež vždy dokázali bodovať.
Lewis Hamilton
Pirelli Motorsport
  • Počet pretekov, v ktorých sa na najvyššej priečke na pódiu striedajú len piloti Mercedesu, Ferrari a Red Bullu, sa vyšplhal na číslo 127.
  • Lewisovi Hamiltonovi sa v poslednej dobe nestáva, že by na pódiu chýbal. Veľká cena Rakúska bola v tomto smere po desiatich podujatiach prvou.
  • Ak je na pódiu Valtteri Bottas, tak na ňom spravila je aj Lewis Hamilton. Na Red Bull Ringu to neplatilo, čo sa stalo naposledy v Kanade minulý rok.
  • Max Verstappen stanovil nový rekord v počte získaných víťazstiev bez štartu z pole position. Má ich už šesť.
Max Verstappen, Pirelli
Red Bull Content Pool
  • Charles Leclerc je na tom presne naopak, v sobotu si vybojoval svoju druhú pole position, ale na prvé víťazstvo si ešte bude musieť počkať. Väčšiu smolu ako on mali už len Chris Amon, ktorý hoci stál na pole position päťkrát, nikdy nevyhral, ďalej Teo Fabi (3), Jean-Pierre Jarier (3) a Stuart-Lewis Evans (3).
  • Monacký pretekár v službách Ferrari sa často ukazuje na čele pretekov. Tento rok už na prvej priečke strávil 124 kôl, no aj napriek tomu nevyhral. Podarilo sa to však Maxovi Verstappenovi, ktorý tento rok viedol celkovo len šesť kôl.
  • Ak by sa Leclercovi podarilo udržať vedenie až do cieľa, vyhral by systémom štart-cieľ. Do štatistík na Red Bull Ringu by si tak pripísal ďalšie také víťazstvo — rovnakým spôsobom totiž v Rakúsku vyhral aj v sériách GP3 a vo Formule 2.
  • Dvadsaťjedenroční mladíci Charles Leclerc a Max Verstappen v Rakúsku sformovali najmladší prvý rad v histórii.
Max Verstappen a Charles Leclerc
Red Bull Content Pool
  • Spolu s 29-ročným Valtterim Bottasom to však stačilo len na druhé najmladšie pódium vo Formule 1. Držiteľmi tohto rekordu sú stále Sebastian Vettel, Heikki Kovalainen a Robert Kubica, ktorí boli v Monze 2008 dokopy o šesť mesiacov mladší.
  • Sebastian Vettel v Spielbergu nemá veľké šťastie. Zo šiestich pokusov tu nevyhral ani jeden, a v čele pretekov strávil za celé tie roky len päť kôl.
  • Hoci bol Pierre Gasly po prvom kole pred svojím tímovým kolegom, na konci od neho nafasoval celé kolo. V neprospech Francúza hrá ešte ďalšia štatistika: Gaslymu sa tento rok len v dvanástich kolách podarilo jazdiť pred sesterským Red Bullom, vo všetkých ostatných túto dvojicu viedol Max Verstappen.
  • Tímový kolega víťaza pretekov stratil celé kolo naposledy v Abú Zabí 2014. Vtedy víťaz Lewis Hamilton predbehol Nica Rosberga o jedno kolo, no treba poznamenať, že Rosberg tak výrazne zaostal kvôli problémom s hybridnou jednotkou. Auto Pierra Gaslyho však v nedeľu jazdilo bez technickej poruchy.
Pierre Gasly za Maxom Verstappenom
Red Bull Content Pool
  • Auto poháňané motorom Honda naposledy vyhralo pred trinástimi rokmi na VC Maďarska 2006. Vtedy to dokázal Jenson Button v továrenskom monoposte Hondy.
  • Honda vyhrala už s piatym tímom. Okrem úspechu, ktorý získala ako továrenská stajňa, vyhrala ešte s Lotusom, Williamsom a McLarenom, a teraz s Red Bullom.
  • Triumf Roberta Kubicu a tímu BMW Sauber z Kanady 2008 bol až doteraz posledným, v ktorom víťazný monopost poháňal motor iný ako Renault, Ferrari a Mercedes.
  • Antonio Giovinazzi sa stáva 342. pilotom, ktorý získal majstrovský bod, a zároveň ďalším Talianom. Z Talianov naposledy bodoval Vitantonio Liuzzi na Veľkej cene Južnej Kórey 2010.
Antonio Giovinazzi
Alfa Romeo Racing
  • Obaja jazdci Alfy Romeo dokázali v Rakúsku zabodovať. Naposledy sa niečo také stalo na Veľkej cene Španielska 1951, keď v autách sedeli Juan Manuel Fangio a Felice Bonetto.
  • V Rakúsku sa všetkým autám podarilo dôjsť do cieľa. V histórii Formuly 1 ide len o deviate také preteky. Naposledy popod šachovnicovú vlajku prešli všetci piloti v Číne 2016.
  • Spoľahlivosť monopostov dosahuje mimoriadne vysoké hodnoty. Všetky preteky tento rok dokončilo deväť jazdcov a v posledných piatich pretekoch evidujeme len šesť terminálnych zlyhaní.

Najnovšie z kategórie: Rakúsko

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk