F1.sk F1.sk

Hamiltonovo krídlo bolo na pohľad v poriadku, prečo ho teda Mercedes menil?
zdroj: TASR/AP

Hamiltonovo krídlo bolo na pohľad v poriadku, prečo ho teda Mercedes menil?

Lewis Hamilton si krátko pred zastávkou v boxoch s tímom vymenil niekoľko správ, podľa ktorých jeho predné krídlo nebolo v poriadku. Hoci sa réžia vo viacerých záberoch venovala špeciálne krídlu britského pretekára, nezdalo sa, že by bolo nejako poškodené. Prečo teda Brit počas zastávky v boxoch obetoval toľko času, aby vymenil aj predné krídlo?

O záhadnom poškodení hovoril Andrew Shovlin v časti seriálu Pure Pitwall venovanej Rakúsku: "V desiatej zákrute prechádzal po obrubníku, keď sa zlomila nastavovacia skrutka klapky. Ju používame na úpravu uhla klapiek na ľavej a pravej strane krídla, čo mení množstvo generovaného prítlaku. Je to jeden z hlavných nástrojov, ktoré jazdci a inžinieri používajú na vybalansovanie auta. Snažia sa viac zaťažiť predok."

Z pohľadu diváka bolo poškodenie veľmi malé, no z pohľadu jazdca malo vážny dopad na ovládateľnosť auta. "Keď sa to na obrubníku zlomilo, (klapka) spadla dolu. Môže to spadnúť len o pár stupňov, ale aj to znamená, že vo všetkých tých rýchlych zákrutách mal nedotáčavé auto."

Výmena predného krídla Lewisa Hamiltona
TASR/AP

"Bavili sme sa o dvoch veciach. Prvou bolo, či nezastavíme a nenastavíme na druhej strane krídla maximálny uhol, aby sme zlepšili balans, alebo či rovno nevymeníme celé krídlo. Sledovali sme údaje, ktoré sme dostávali z predného krídla a snažili sme sa zistiť, či na to máme dostatok priestoru, ak by sme len pridali prítlak na druhej strane auta. Bolo zrejmé, že by to nestačilo," opisuje hlavné dôvody pre výmenu Shovlin. "Vtedy sme sa museli rozhodnúť pre zastávku. Stratíme tým ďalších okolo osem sekúnd, ale z pohľadu pretekov ako celku by to bolo rýchlejšie, pretože v opačnom prípade by sme boli aspoň o pol sekundy na kolo pomalší."

Hneď nasledujúca zodpovedaná otázka sa týkala samotného pitstopu a tréningu mechanikov: "Zastávky v boxoch trénujeme každý deň počas súťažného víkendu. V rámci každého tréningu sa nájde aj niekoľko výmien predného krídla. Počas pretekov to v skutočnosti nemusíme robiť príliš často, za celý rok sa to stane raz alebo dvakrát. Je však náročné ich odmontovať a namontovať; sú dosť ťažké, teraz aj veľmi veľké a to všetko treba koordinovať s výmenou pneumatík. Snažíme sa však zabezpečiť, aby to naši chlapci mali zvládnuté. Keď teda treba vymeniť predné krídlo, ako sme to potrebovali v nedeľu, vieme, ako dlho to trvá, a že to môžeme spraviť s istotou."

Najnovšie z kategórie: Rakúsko

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk