F1.sk F1.sk

Shovlin o chladení Mercedesu W10: Problém je v samotnej podstate auta
zdroj: Mercedes

Shovlin o chladení Mercedesu W10: Problém je v samotnej podstate auta

Tohtoročnú dominanciu Mercedesu sa zatiaľ nepodarilo zastaviť žiadnemu z tímov, len Red Bull Ring, jeho nadmorská výška a vysoké teploty ju dokázali prerušiť. Zatiaľ čo fanúšikovia jasajú, v továrni strieborných šípov sa intenzívne pracuje na náprave. To však nebude ľahké; šéf traťových inžinierov Andrew Shovlin zdôrazňuje, že problémy s chladením sú hlboko zakorenené do koncepcie Mercedesu W10.

"Auto v podstate nemá dostatočne veľké chladiče. Boli sme trochu optimistickí ohľadom toho, koľko vieme získať zo systému chladenia," rozoberá chladenie Mercedesu Andrew Shovlin v najnovšej časti seriálu Pure Pitwall. "V porovnaní s tým, v čo sme dúfali, že je možné dosiahnuť, si plní svoje úlohy o čosi horšie."

"Počas horúcich pretekov máme teda problém všetko dostatočne vychladiť — udržiavať pohonnú jednotku dostatočne chladnú na to, aby sme ju nijako nepoškodili. Mieru chladenia auta je možné zvýšiť tým, že zväčšíte vstupné otvory chladenia. V Rakúsku bolo 35 stupňov, čo nás posunulo na hornú hranicu toho, čo sme mohli dosiahnuť len otvorením auta. Boli sme teda na limite," vysvetľuje jeden z kľúčových odborníkov úradujúcich majstrov sveta.

Mercedes situáciu riešil so zaviazanými rukami. "Keď sa dostanete do tohto bodu, máte obmedzené možnosti. Môžete začať plachtiť, keď piloti na konci rovinky zložia nohu z plynu a zabrzdia trochu neskôr. V istej fáze auto len dobieha do zákruty. Motor vtedy nepracuje, čím sa dá pomerne výrazne znížiť jeho teplota. Ako ste však videli v pretekoch, museli sme našich jazdcov žiadať, aby to robili až 400 metrov v každom kole. Preto sme boli tak výkonnostne obmedzení."

Youtube/Mercedes

"Môžete tiež trochu stočiť motor, on potom bude tvoriť menej tepla, ale potom prichádzate o výkon a na rovinkách ste pomalší," poznamenal Shovlin.

Shovlin napokon zdôraznil, že Mercedes na riešení usilovne pracuje, a vyjadril presvedčenie, že na ďalších podujatiach už chladenie nebude takým veľkým problémom.

"V Rakúsku to určite bolo veľké obmedzenie. Na týchto systémoch pracujeme, pracovali sme na nich už pred Rakúskom a snažili sme sa tento problém zmierniť. Mali by sme byť v lepšej pozícii," skonštatoval Shovlin. "Toto všetko je však spojené so samotnou podstatou dizajnu auta — zatiaľ čo sme sa snažili o veľmi úzke zaobalenie, skončili sme s nedostatočným chladením."

Najnovšie z kategórie: Rakúsko

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk