F1.sk F1.sk

Zaujatí komisári? Talianske médiá hnevá ďalší verdikt v neprospech Ferrari
zdroj: Red Bull Content Pool

Zaujatí komisári? Talianske médiá hnevá ďalší verdikt v neprospech Ferrari

Veľká cena Rakúska mohla byť dokonalou reklamou na Formulu 1, keby sa zaobišla bez kontroverzie, ktorú spustil súboj Maxa Verstappena s Charlesom Leclercom, a jeho následné vyšetrovanie komisármi. Talianske médiá naznačujú, že FIA podľahla tlaku zo strany verejnosti, ktorý po pretekoch v Kanade a Francúzsku rástol, a preto netrestala.

Na domácom okruhu Red Bullu sa navyše zišli celé davy holandských fanúšikov, aby podporili svojho obľúbenca. Aj toto mohlo podľa Giorgia Terruzziho ovplyvniť vyšetrovanie, ktoré dopadlo v neprospech Scuderie. "Možno bolo okolo padoku priveľa holandských fanúšikov, a možno to bolo preto, že sa to udialo na trati, ktorú vlastní Red Bull," píše pre Corriere della Sera. "A možno sa medzi FIA a Ferrari deje niečo záhadné."

Denník La Gazzetta dello Sport bol ešte otvorenejší: "Útok proti Ferrari. Po Kanade komisári opäť znevýhodnili Ferrari. Formula 1 stráca dôveryhodnosť. Po smrti Sergia Marchionneho sa navyše objavujú pochybnosti o politickej sile Ferrari."

Corriere della Sera súhlasí: "Nie je ľahké akceptovať rozhodnutie komisárov. Práva majú očividne len piloti, ktorí útočia. Na tých, ktorí sa bránia, sa hľadí bez zľutovania. Vettel v Kanade, Leclerc v Rakúsku."

"Ferrari opäť prehralo, najskôr na trati a potom aj v miestnosti pre komisárov," podčiarkuje La Stampa. Umberto Zapelloni píše pre La Gazzetta: "Maxovo víťazstvo bolo správne, no pravidlá nemôžu vždy trestať len Ferrari!" "

Pôdu pre špekulácie skypril svojím vyjadrením aj Jos Verstappen, ktorý po pretekoch uviedol: "Keby s tým Formula 1 niečo spravila, všetci by odišli a už sa nevrátili."

Charles Leclerc a Max Verstappen
Red Bull Content Pool

A čo na to samotná FIA? Pretekový riaditeľ Michael Masi odmieta, že by boli komisári ovplyvnení tlakom zvonku či potrebou rozhodnúť v prospech "vyššieho dobra".

"Všetci — F1, FIA, tímy aj jazdci — sú partnermi, keď ide o to, aby sme boli úspešní, takí úspešní, ako sa len dá," pripúšťa Masi, ale hneď pokračuje: "Máme však pravidlá, ktoré musia platiť. Ich zmenám predchádzajú rôzne diskusie. Našou úlohou je len zabezpečiť, že pravidlá budú uplatňované."

Aj preto podľa Masiho nie je celkom namieste priamo porovnávať incidenty spred niekoľkých rokov a vtedy udelené tresty — všetko treba vnímať v kontexte platných pravidiel. "Pri incidentoch a drobných porušeniach pravidiel v tréningoch robíme maximum, aby malicherné veci neboli trestané, hoci pred nejakými dvoma či troma rokmi by si asi vyslúžili penalizáciu. Neznášam, keď sa ľudia vracajú niekoľko rokov späť, pretože odvtedy sa pravidlá zmenili. Interpretujú sa inak, čo bolo prediskutované so všetkými zainteresovanými."

Niektorí však majú pocit, že sa mierka komisárov mení oveľa častejšie — napríklad potrestanie Sebastiana Vettela v Kanade bolo vnímané ako nesmierne prísne, no v Rakúsku už komisári neboli takí tvrdí. Skutočne to nebola reakcia na obrovskú kritiku?

"Vždy je na všetkých z nás vyvíjaný tlak. Ja osobne však necítim, že by sa ten tlak ako reakcia na Kanadu nejako zvýšil, a to ani v súvislosti so žiadnym iným incidentom, ktorý sa stal. Všetky dámy a všetci páni sú váženými osobnosťami vo svojich sférach, všetci sú skúsenými komisármi. Toto je súčasťou úlohy rozhodcov," dodal Masi.

Najnovšie z kategórie: Rakúsko

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk