F1.sk F1.sk

Albon dostal druhý nový motor za dva dni
zdroj: TASR/AP

Albon dostal druhý nový motor za dva dni

Toro Rosso a Honda pristúpili k zaujímavým motorovým machináciám. O tom, že Alexander Albon dostane v Rakúsku novú pohonnú jednotku, sme vedeli už dlhšie, ale napokon k tomu v sobotu pribudla aj ďalšia.

Pred pár rokmi by to bolo celkom pochopiteľné, pretože tím by si počty nových súčiastok jednoducho "naskladnil" a nasadil neskôr. Trest by akceptoval len raz a keďže Albon by tak či tak štartoval zozadu, jeho výška by bola bezpredmetná.

Avšak dnes to už funguje inak: takéto naskladnenie motorov nie je možné. Ak by teda Albon v sobotu nasadil nový agregát a na ďalší víkend by sa vrátil k tomu piatkovému, opäť by dostal trest. Fungovanie celého systému je pomerne komplexné.

Vráťme sa však k situácii, ktorá sa zrodila: Albon dostal pred prvým tréningom nový spaľovací motor, nové turbo, novú jednotku MGU-H i MGU-K. Pred tretím tréningom dostal opäť nový spaľovací motor, nové turbo, nové jednotky MGU-H, MGU-K i jednotku kontrolnej elektroniky.

Problém je v tom, že pri počte súčiastok, ktoré nasadil, už včerajší spaľovací motor a včerajšiu jednotku MGU-K nemôže opätovne nasadiť - jedine ak by za tento krok v niektorom z budúcich víkendov opäť akceptoval trest. Vyzerá to teda tak, že obe tieto súčiastky mali životnosť len 180 minút, respektíve dva tréningy.

Piatkové turbo a jednotku MGU-H naopak ešte nasadiť môže, pretože nasadenie týchto súčiastok bolo v rámci povoleného sezónneho limitu. 

Hovorca Hondy pre Motorsport.com povedal, že cieľom týchto krokov bolo dostať na sklad dodatočné turbo a jednotku MGU-H, a to bez ďalšieho trestu. Nuž áno, je to komplikované, ale takto to je.

"Máme tu dosť motorov a Honda ich testuje, takže je to v poriadku," usmial sa šéf tímu Franz Tost. "Najnovší motor je určite lepší, inak by sme ho nemenili. Bolo to naplánované rovnako, ako sú naplánované ďalšie zmeny v Spa a v Monze."

Najnovšie z kategórie: Alex Albon

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk