F1.sk F1.sk

Bottas je rád, že ho okruh takto vytrestal (VIDEO)
zdroj: FOM/screenshot

Bottas je rád, že ho okruh takto vytrestal (VIDEO)

Valtteri Bottas na štvrtkovom stretnutí s novinármi použil takéto slová: "Najlepšie by bolo to, ak by sme mimo trate mali múr, štrk alebo trávu. Takto by som si to predstavoval." Netušil, že o deň neskôr na takýto typ okruhu doplatí.

Bottas spravil chybu v šiestej zákrute Red Bull Ringu a tvrdo havaroval, pričom senzory namerali preťaženie 25G. Otázky novinárov pochopiteľne automaticky smerovali k jeho predchádzajúcim slovám. Vníma to naďalej rovnako?

"Aj keď som havaroval, tak som radšej, ak sme za chyby penalizovaní," skonštatoval Bottas. "Takto je to vzrušujúcejšie. Takto by to podľa mňa malo byť a na tomto mieste vás chyby pri agresívnych obrubníkoch a minimálnych výbehových zónach vyjdú draho."

Podobne to vnímal aj Lewis Hamilton: "Nie som veľký fanúšik okruhov ako Paul Ricard, kde sú nekonečné výbehové zóny. Spomínam si na dni, keď som jazdil v Spa, išiel som cez Pouhon a na vonkajšej strane bol štrk. Bolo to strašidelné. Stačila aj malá chyba a auto ste mohli poriadne zničiť."

Red Bull Ring patrí v niektorých smeroch medzi okruhy starej školy a Hamilton pripomenul, že ak spravíte chybu vo štvrtej, šiestej alebo siedmej zákrute, automaticky ste v štrku. "Okrem toho je to pri daných obrubníkoch dosť vážne aj na výjazde z deviatky a desiatky. Vnímam to pozitívne. Nemali by sme vychádzať mimo trate a len tak jednoducho sa na ňu vracať," dodal Hamilton.

Bottas bol z havárie smutný, ale celkovo bol so svojim autom spokojný. "Pred druhým tréningom sme vykonali veľké zmeny a až do havárie bolo všetko omnoho lepšie ako predtým. Celkovo mám dobrý pocit, ale aj ostatné tímy sú dosť rýchle," zdôraznil Valtteri Bottas.

Fín mal okrem toho aj problém s motorom. Mercedes pred prvým tréningom objavil únik oleja, takže mu narýchlo nainštaloval staršiu pohonnú jednotku. Tú novú mechanici zatiaľ opravili a v druhom tréningu už namontovali do auta.

Najnovšie z kategórie: Foto & Video

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk