F1.sk F1.sk

Wolff navrhuje zrušiť francúzsku šikanu a využívať celú rovinku Mistral
zdroj: Toro Rosso Content Pool

Wolff navrhuje zrušiť francúzsku šikanu a využívať celú rovinku Mistral

Na okruhu Paula Ricarda je mimoriadne dlhá rovinka Mistral, ktorú však Formula 1 nevyužíva v celej paráde. Má takmer dva kilometre, ale kvôli tomu, aby autá nenaberali extrémne vysoké rýchlosti, je predelená šikanou.

Toto miesto však ponúka dosť nudné preteky a bolo by ideálne niečo s tým spraviť. Ako už ukázalo Baku, kde je veľmi dlhá rovinka, využívanie celej rovinky by mohlo byť riešením. Za túto alternatívu sa vyslovil aj športový šéf Mercedesu Toto Wolff.

"Okruh Paula Ricarda má všetky ingrediencie, ktoré potrebujeme: je na juhu Francúzska, má svoje čaro a je fascinujúci, je to fantastické podujatie," skonštatoval. "Možno tu len potrebujeme mať veľmi dlhú rovinku a nie tú šikanu, pretože potom by sme zaručili lepšiu možnosť uchytiť sa do vzduchovej clony."

"Osobne si myslím, že by to určite zlepšilo šou. Z môjho pohľadu sa do budúcnosti musíme zaoberať hlavne otázkou, ako dokážeme postaviť tie najlepšie možné typy okruhov," odkázal Wolff.

Riaditeľ pretekov Michael Masi túto alternatívu úplne neodmietol, ale nie je to také jednoduché. Autá by na konci rovinky dosahovali veľmi vysoké rýchlosti a možno by bolo nutné prerobiť aj nasledujúcu zákrutu Signes, prípadne výbehovú zónu, ktorá pri nej je.

"Podľa mňa sa na to musíme pozrieť a zvážiť to. Potrebujeme sa pozrieť na dáta a odpichnúť sa od nich," reagoval nástupca Charlieho Whitinga. "Možno by to viedlo k dôsledkom, o ktorých sme neuvažovali."

Podľa Wolffa sú dlhé rovinky fajn. "Mohli ste vidieť, že v Montreale prispeli k dobrému športu, v Baku to takisto bolo skvelé," povedal Toto Wolff, ktorý verí, že niečo so šou spravia aj nové pripravované pravidlá. "Ale ak by som to prirovnal k futbalu, tak aj oni majú nudné zápasy, ale na druhej strane i vzrušujúce."

okruh Paula Ricarda
Paul Ricard

Najnovšie z kategórie: Toto Wolff

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk