F1.sk F1.sk

Wolffovi je ľúto nudy, ale musí si dať pohár šampanského
zdroj: TASR/AP

Wolffovi je ľúto nudy, ale musí si dať pohár šampanského

Veľká cena Francúzska priniesla nudu. Fanúšikovia lamentovali a bedákali, televízni komentátori sa museli trápiť s komentovaním ničoho a spokojní boli len priaznivci Mercedesu, ktorí si užili ďalšie víťazstvo.

Otázku týkajúcu sa mimoriadnej nudy dostal aj športový šéf Mercedesu Toto Wolff. "Je mi to ľúto," skonštatoval a vzápätí dodal: "Aj my chceme napínavé preteky."

Mercedes v tomto roku totálne ovládol dianie a jeho výkonnostný náskok je ešte výraznejší, ako bol v minulosti. Nuž a fanúšikovia sú v šiestom roku prežívania podobného scenára z tejto skutočnosti zjavne vyčerpaní.

"Mnoho zákrut a vyžadovaný prítlak, to sa nášmu tohtoročnému autu hodí. Toto víťazstvo bolo fakt dobré, po stránke výkonu sme na tom boli ozaj OK. Musíme si na to dať pohár šampanského," usmial sa Wolff.

"Pre nás to bol fakt dobrý deň. Bol to jeden z tých naozaj dobrých súťažných víkendov. Ale vieme si to aj ceniť a vážiť, pretože veľmi ľahko sa to všetko môže obrátiť na horšie. Pre nás to pochopiteľne nudné vôbec nie je. Vždy máme otvorené všetky dátové kanály a vždy existujú obavy týkajúce sa toho, či to auto zvládne až do cieľa."

"Lewis bol totálne bezchybný," pokračoval Toto Wolff. "Všetkým ušiel a so starými pneumatikami takmer zaznamenal najrýchlejšie kolo pretekov. Bol to veľmi silný víkend. Nuž a Leclerc sa na konci doťahoval na Valtteriho, čo bolo z nášho pohľadu napínavé."

Mercedes má v konštruktérskom poradí už o 140 bodov viac ako Ferrari. Za nami je pritom len osem víkendov, takže to musíme označiť za totálnu dominanciu. V Rakúsku by to mohlo byť o niečo iné; okruh by mal sadnúť aj Ferrari a navyše bude poriadne horúco. Očakávajú sa teploty cez 30 stupňov.

"Rakúsko pre nás papierovo nie je také dobré, ako Francúzsko. Ide sa tam ostro do kopca a malo by byť horúco - v porovnaní s Ferrari sú toto naše slabiny. Tí majú na rovinkách poriadny výkon a nemajú starosti s chladením. Toto je na druhej strane naša Achillovka."

"Po stránke výkonu sa pokúsime nájsť niečo k dobru a okrem toho sa porozprávame s pánmi zhora, že by sme v Spielbergu potrebovali o niečo chladnejšie počasie," dodal Toto Wolff, ktorého tím na tomto okruhu vyhral v rokoch 2014, 2015, 2016 i 2017. Len v minulom roku obaja pretekári vypadli kvôli technickým problémom.

Najnovšie z kategórie: Toto Wolff

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk