F1.sk F1.sk

Le Mans: Alonso má druhý triumf i titul šampióna
zdroj: Toyota GAZOO Racing WEC twitter

Le Mans: Alonso má druhý triumf i titul šampióna

Dlho to vyzeralo, že sa posádke vo voze s číslom sedem podarí revanšovať a vráti osmičke Toyoty požičané. Trio Mike Conway – Kamui Kobajaši – José Maria Lopez však aj po roku stoja len na druhom najvyššom stupni. Triumf totiž smeruje do rúk Fernanda Alonsa, Kazukiho Nakadžimu a Sebastiena Buemiho.

Sedmička bola hladnejšia a po väčšinu pretekov aj rýchlejšia. Získali pole position a počas pretekov si vyjazdili určitý náskok. Necelú hodinu pred koncom však prišiel technický problém a auto spomalilo. Kým sa to tímu podarilo vyriešiť, stratila posádka s číslom sedem čas a Kazuki Nakadžima sa dostal do čela. Prvé miesto si následne udržal. Trio Alonso - Buemi - Nakadžima sa teší nielen z druhého triumfu za dva roky, ale aj z celkového titulu šampióna WEC sezóny 2018/19.

Už od začiatku pritom bolo jasné, že Toyoty môže o double obrať len technická porucha. Počas celých 24 hodín išli vo vlastnej lige a rovnako ako vlani bojoval „zvyšok sveta“ len o tretie miesto. Veľký rešpekt si vyslúžil Stoffel Vandoorne s ruským tímom SMP Racing, ktorý vo vytrvalostných pretekoch ešte len začína. Jazdil skvelé časy a s kolegami Michailom Alešinom a Vitalijom Petrovom si vyjazdili fantastické tretie miesto. Na víťaznú Toyotu stratil šesť kôl.

Na štvrtom a piatom mieste v triede LMP1 skončili posádky tímu Rebellion. Pre trio Neel Jani – Bruno Senna – André Lotterer sa ušla pomyselná zemiaková medaila. Nathanael Berthon – Thomas Laurent – Gustavo Menezes skončili po mnohých problémoch na piatom mieste. Zvyšné tri posádky v najvyššej kategórii preteky nedokončili.

V druhej najvyššej triede LMP2 sa tešil z víťazstva tím Signatech Alpine Matmut a trio Nicolas Lapierre – Andre Negrao – Pierre Thiriet. V tejto kategórii mal zástupcu aj Slovensko. Tímu ARC Bratislava sa však nedarilo.

Približne v polovici podujatia, okolo tretej hodiny ráno, narazil do bariéry s monopostom Ligier JSP 217 Gibson Švéd Henning Enqvist. V tom čase bol slovenský tím na 25. mieste. Mechanici sa ešte takmer dve hodiny po nehode snažili dať auto dokopy, ale nakoniec sa šéf tímu Miroslav Konôpka rozhodol v pretekoch nepokračovať.

Tím ARC Bratislava v zložení Miroslav Konôpka, Konstantin Tereščenko a Henning Enqvist zaplatil daň za neskúsenosť dvojice mladých zahraničných jazdcov. Počas pretekov absolvovali opakované kolízie, po tej poslednej sa už mechanikom nepodarilo dať monopost do stavu, aby mohol pokračovať. "Bohužiaľ, ukázala sa obrovská neskúsenosť mojich mladých jazdcov, obaja strašne tlačili. Všetci tí skúsení jazdci sú v tréningu o päť sekúnd rýchlejší ako počas pretekov, ale tí moji išli opačne. O dve sekundy boli rýchlejší na kolo ako v tréningu, išli na hrane. Konstantin vyletel dvakrát von, Henning trikrát a nabúral," povedal nadránom sklamaný Miro Konôpka.

Podľa technického šéfa tímu Andreja Studeniča prebiehalo prvých 10 hodín pretekov v poriadku. "Tie vážnejšie technické problémy prišli až po výrazných jazdeckých chybách a výletoch mimo trať. Mladí chalani asi veľmi chceli, ale nakoniec to bolo na škodu veci. My sme vedeli, že tých vpredu nemôžeme poraziť našou rýchlosťou, ale len vytrvalosťou, no a to sa nám práve nepodarilo," konštatoval Studenič.

Okrem mechanického poškodenia monopostu sa po kolíziách pridávali aj problémy s elektronikou. Tesne pred svitaním a po dlhej zastávke v boxoch sa na trať s autom ešte raz vybral Konôpka, ale po jednom kole bol nútený zamieriť späť do boxov a svoju štvrtú účasť na 24 hodinovke v Le Mans ukončiť. "Mrzí ma to, lebo si myslím, že to bola moja posledná účasť na Le Mans, ale taký je motošport," uviedol Konôpka v tlačovej správe pre TASR.

V triede GTE Pro sa z víťazstva tešil taliansky tím AF Corse na Ferrari 488 GTE Evo v zložení James Calado – Alessandro Pier Guidi – Daniel Serra. V GTE Am sa radoval americký Keating Motorsports na Forde GT s posádkou Jeroen Bleekemolen – Felipe Fraga – Ben Keating.

Najnovšie z kategórie: Le Mans Series

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk