F1.sk F1.sk

Häkkinen: Čudujem sa, že sa Sebastian vôbec dokázal vrátiť na trať
zdroj: McLaren

Häkkinen: Čudujem sa, že sa Sebastian vôbec dokázal vrátiť na trať

Poďme sa na kanadský incident pozrieť ešte očami Miku Häkkinena. Majster sveta z rokov 1998 a 1999 povedal, že Formula 1 sa za tie roky veľmi zmenila. Pred dvadsiatimi rokmi bolo podobných incidentov mnoho a mnoho. Vtedy však boli penalizácie v podobných momentoch zriedkavou záležitosťou.

Čo by teda urobil Mika na Vettelovom mieste? „Urobil by som to isté, čo Sebastian. Chcel by som sa čo najrýchlejšie vrátiť na trať a minimalizovať stratu, dostať sa do ideálnej stopy a akcelerovať. Samozrejme, nechcete nechať jazdca za vami, aby vás predbehol. Je to logické, až pokým neurobíte niečo proti pravidlám,“ povedal Häkkinen.

„Vrátiť sa do ideálnej stopy je automatická reakcia. Nájsť si čistú stopu a udržať súpera za sebou. Je to 50 na 50. V uhle, v ktorom Sebastian bol však nemohol vidieť auto za sebou. Keď sa vraciate na okruh, hovoríte si: ,Ako ďaleko je jazdec za mnou? Ako dlho mu bude trvať, kým sa sem dostane?‘,“ povedal dvojnásobný šampión. „Takto si to prepočítate, aby ste si boli istý, že doňho nevrazíte. Jazdec za vami vás vidí, má brzdový pedál a celú šírku trate, aby si vybral stopu. Ako náhle bol Seb mimo, Lewis nemal inú stopu, mohol len spomaliť.“

Häkkinen
zároveň odmieta, že by Vettel Hamiltona úmyselne blokoval. „Je to na sto percent inštinkt pilota. Tá zákruta ide z kopca. Povrch nie je rovný a je špinavý a auto je náročné na riadenie. Najmä vrátiť sa na okruh po výjazde na trávu je super ťažké . Čudujem sa, že to Sebastian vôbec dokázal.“

„Ku kontaktu nedošlo, obaja sú svetoví šampióni a situáciu zvládli. Lewis dobre vedel, čo bude nasledovať, nemohol tým byť vôbec prekvapený,“ povedal Häkkinen.

Napriek všetkým nevýhodám si pilot F1 vo výslužbe myslí, že situácie, ako bola táto by sa mali riešiť až po pretekoch. Hĺbka podobných incidentov si totiž vyžaduje, aby boli obaja piloti vypočutí. „Musíte ich hĺbkovo analyzovať, diskutovať s pilotmi, pozrieť sa na video. Takéto rýchle rozhodnutia sa mi nepozdávajú. Pre tento šport je dôležité, aby bol zanalyzovaný každý aspekt.“

Majster sveta z rokov 1998 a 1999 si zaspomínal aj na časy minulé, keď sa preháňal po okruhoch so svojim najväčším rivalom Michaelom Schumacherom. Ako sám priznal, pretekanie v tej dobe bolo omnoho voľnejšie.

„Myslím, že Michael a ja sme mali oveľa väčšiu slobodu. Možno tam nebolo toľko kamier, ktoré by zachytili všetko, čo sme robili. Bolo tam veľa incidentov, za ktoré by sa dalo udeliť päť sekúnd a aj horšie tresty, ak by sa pretekalo podľa súčasných pravidiel,“ povedal Häkkinen.

Najnovšie z kategórie: Mika Häkkinen

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk