F1.sk F1.sk

Helmut Marko predstavil svojho nástupcu Chasea Careyho
zdroj: Red Bull Content Pool

Helmut Marko predstavil svojho nástupcu Chasea Careyho

Zdá sa, že v roku 2020 by sme sa na vrcholných postoch kráľovnej motoršportu mohli dočkať obrovských zmien. Opustiť pozíciu výkonného riaditeľa Liberty Media by mohol Chase Carey a už teraz sa špekuluje o jeho nástupcovi.

V menoslove kandidátov sa objavil aj Toto Wolff, o ktorom špekulovali niektoré médiá. Poradca Red Bullu Helmut Marko má však iného favorita, ktorým je Carmelo Ezpeleta. Tento 73-ročný Španiel je momentálne lídrom Dorna Sports, ktorá je držiteľom komerčných práv MotoGP, teda zastáva obdobnú pozíciu, ako dnes Carey.

Podľa Marka je Ezpeleta schopný vyriešiť problém, ktorý súčasnú Formulu 1 trápi najviac, pneumatiky. Rakúšan je dlhodobým kritikom súčasného usporiadania. Podľa neho je neprijateľné, aby súčasné zmesi vyhovovali len jednému tímu, ktorý ešte k tomu všetkému absolútne dominuje. Dokonca vyhlásil, že Pirelli i Mercedes navzájom interne spolupracujú.

„V MotoGP už bol tento problém vyriešený,“ povedal Marko pre Speed Week, ktorý cituje portál Grandpx.com. „Vo Formule 1 nemôžeme dať jednému tímu takúto výhodu. Zaviazali sme sa fanúšikom, že im poskytneme tú najlepšiu možnú šou.“

Ezpeleta
pred mesiacom navštívil domácu Veľkú cenu Španielska a práve tam sa s ním Marko o tejto možnosti bavil. „Máte pravdu, spýtal som sa ho na to,“ potvrdil.

„Problémom sú pravidlá. Takéto nastavenie pravidiel by cez Carmela nikdy neprešlo,“ povedal Marko. Podľa neho sú predpisy motocyklovej série šité práve pre tie malé tímy, aby sa tak ľahšie dotiahli na továrenských velikánov.

Marko si za svoje reči na adresu Pirelli a Mercedesu už vyslúžil kritiku, no on si nemyslí, že by sa mal za niečo ospravedlňovať. „Nechápem, prečo by som sa mal brániť. Len hovorím o problémoch s pneumatikami.“

„Iste, Red Bull bol s Vettelom dominantný po štyri roky, ale nikdy nie tak, ako je teraz Mercedes. A keď sme už vládli, prichádzali neustále zmeny pravidiel, ktoré nás spomaľovali. Najprv krídla, potom difúzor, a to pritom v priebehu sezóny,“ povedal Marko.

Najnovšie z kategórie: Helmut Marko

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk