F1.sk F1.sk

Magnussen vysvetlil svoju kontroverznú vysielačku, kritizoval vraj Pirelli
zdroj: Haas F1 Team

Magnussen vysvetlil svoju kontroverznú vysielačku, kritizoval vraj Pirelli

Bola to veru zaujímavé situácia, hoci pri kontroverzii okolo trestu pre Sebstiana Vettela zanikla v éteri. Kevin Magnussen pätnásť kôl pred koncom Veľkej ceny Kanady adresoval na boxový múr vskutku štipľavú správu. To síce normálne nie je nič neobvyklé, no dánsky pilot deň predtým po vlastnej chybe rozmlátil v kvalifikácii auto, čím sa mechanikom tímu postaral o náročnú „nočnú zmenu“.

Po noci na nohách dokázali mechanici amerického tímu dať Magnussenovo auto dokopy, no ten musel štartovať z boxov. Počas pretekov sa ohromne trápil, nedokázal predbehnúť ani Georga Russella na Williamse. V 55. kole potom adresoval svojmu inžinierovi Garymu Gannonovi takúto vysielačku:

KM: Toto je tá najhoršia skúsenosť, akú som kedy v akomkoľvek pretekárskom aute mal.

GG: Nikto z nás nie je nadšený týmto tempom. Chlapci boli hore celú noc, aby opravili auto, tak ho doveď domov.

KM: Ja viem, ja viem.

V tom vstúpil do konverzácie sám šéf tímu Günther Steiner, ktorý svojim nezameniteľným hlasom povedal: „Pre nás to tiež nie je príjemná skúsenosť. A už dosť. Čo je veľa, to je veľa.“ Dánsky pilot sa potom po pretekoch svojmu tímu do vysielačky ospravedlnil. „Chlapci, mrzí ma to. Viem, že ste frustrovaní tak, ako ja. Prepáčte.“

Magnussen
potom novinárom povedal, že jeho slová išli na adresu pneumatík, s ktorými má Haas od počiatku sezóny obrovské problémy. Možno žiadny iný tím s novou špecifikáciou nebojuje tak, ako partia okolo Günthera Steinera.

„Áno, bol to ten úplne najhorší pocit. Auto je také dobré, rýchle a skvelo navrhnuté. Keď však na pneumatikách odjazdíme pár kôl, odrazu nič nefunguje. Je to neskutočne frustrujúce, ale to platí pre celý tím,“ povedal Magnussen.

„Moje slová neboli adresovaná ako kritika tímu. Skôr to bol výraz mojej bezmocnosti a frustrácie, že tak dobré auto je pomalé.“

Steiner
po pretekoch vysvetlil, že tím skúsil zmeniť niekoľko nastavení. Nakoľko museli auto cez noc opravovať a štartovali z boxov, mohli to urobiť.

„Na niektorých miestach trate sme boli naozaj dobrí, na iných zasa absolútne márni. A veľmi dobre vieme, prečo. Pneumatiky nefungujú. Nie sme však jediní s týmto problémom,“ povedal Steiner. „Už to nie je o tom, kto má dobré auto, ale kto prinúti pracovať pneumatiky a kto nie. Teraz je to šampionát priľnavosti. Nemôžem viniť pilotov z toho, čo sa v tejto sezóne deje.“

Najnovšie z kategórie: Kevin Magnussen

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk