F1.sk F1.sk

Mercedes uznal, že Hamiltonovi nedal dobrú stratégiu, dnes by už konal inak
zdroj: TASR/AP

Mercedes uznal, že Hamiltonovi nedal dobrú stratégiu, dnes by už konal inak

Lewis Hamilton jazdil od štartu Veľkej ceny Kanady pomerne blízko za Sebastianom Vettelom a táto situácia napokon vydržala celé preteky. Angličan mal prvý stint o niečo dlhší, ako jeho nemecký súper a pokúšal sa o "overcut", ktorý však nevyšiel.

Keď sa na to stratégovia Mercedesu pozreli spätne, uznali, že nekonali dobre. Hamilton mal v prvom stinte problémy s prehrievaním a ak by tušili, že úprava chladenia vykonaná počas pitstopu sa postará o taký rozdiel, realizovali by "undercut". 

Po návrate z boxov bol Hamilton omnoho rýchlejší ako Vettel. Mercedes v aktuálnom videu uverejnil aj graf, na ktorom to jasne vidieť; štvorsekundovú stratu skresal veľmi rýchlym tempom, čo jasne potvrdilo rýchlostnú nadvládu strieborných.

"V prvom stinte sme mali problém," povedal šéfinžinier Mercedesu pre dianie na trati Andrew Shovlin. "Aj keď sa dokázal vyrovnať časom, aké dosahoval Sebastian, nevedel sa k nemu dostatočne priblížiť. Auto sa totiž prehrievalo a musel si ponechať určitý odstup. Nemohol ísť naplno, len tak ho dokázal udržať dostatočne chladné."

"Keď potom Sebastian prišiel do boxov, Lewisovi sme povedali, aby na to šliapol. Pneumatiky však už boli dosť zničené a ako môžete vidieť, jeho posledné dve kolá vôbec neboli rýchlejšie, ako tie kolá predtým. Práve preto 'overcut' nefungoval. Na trati sme ho nechali aj preto, lebo ak by vyšlo safety car, tak by sme vďaka relatívne kratšej zastávke v boxoch prevzali vedenie."

Takto uvažovalo aj Ferrari s Charlesom Leclercom, ktorý ostal na trati ešte dlhšie ako Hamilton. Fanúšikovia červených za to ich stratéga kritizovali, ale bola to rozumná taktika. Ferrari malo na boj s Hamiltonom dvoch "hráčov" a potrebovalo rozdeliť ich stratégie. Nakoniec to nevyšlo, ale ak by Leclerc absolvoval svoju zastávku skôr, tak by sa navyše vrátil "do premávky".

"Keď sa na to pozrieme spätne, vidíme, že v druhom stinte sme boli omnoho rýchlejší," pokračoval Shovlin porovnávajúc Hamiltonovu rýchlosť s Vettelom. "Sčasti sme za to vďačili aj úprave chladenia v boxoch, vďaka čomu na to Lewis mohol viac šliapať. Ak by sme vedeli, že nám to rýchlostne takto pomôže, určite by sme skúsili 'undercut'."

"Zastavili by sme ho o kolo skôr a bolo by to tesné, ale možno by to fungovalo. Ale aj ak by to nevyšlo, Lewis by už mal nahriate pneumatiky a Sebastian by na trať prišiel so studenými, takže by sme sa mohli pokúsiť o manéver. To, čo sme spravili, nakoniec nefungovalo. Nabudúce to spravíme inak," dodal Andrew Shovlin.

Podobné problémy s chladením mal aj Valtteri Bottas, ktorý na to v prvom stinte v premávke takisto doplácal. Mercedes pravdepodobne rátal, že sa kvalifikuje na prvých dvoch priečkach a jeho jazdci budú v čistom vzduchu. Po kvalifikácii už nebolo možné vykonať žiadnu úpravu chladenia.

Najnovšie z kategórie: Mercedes

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk