F1.sk F1.sk

Aký problém mal Hamilton pred VC Kanady a čo bolo potrebné spraviť?
zdroj: TASR/AP

Aký problém mal Hamilton pred VC Kanady a čo bolo potrebné spraviť?

Mercedes po Veľkej cene Kanady opäť raz vydal analytické video, v ktorom šéfinžinier tímu pre dianie na trati Andrew Shovlin odpovedal na otázky fanúšikov. Vďaka tomu sme sa dozvedeli aj niekoľko vecí o hydraulickom probléme, ktorý mal pred pretekmi Lewis Hamilton.

"Pred pretekmi sme mali niekoľko problémov s Lewisovým autom, ukázali sa po kvalifikácii," uviedol Shovlin. "Pozreli sme sa na podlahu a všimli sme si na nej nejaký olej - niekde teda musel unikať. Na dátach sme súčasne videli, že strácame hydraulický tlak."

"Problém je v tom, že autá sú v priebehu tej noci v parc fermé, takže sa ich nemôžeme dotknúť a nemôžeme ich ani ďalej prešetrovať. Všetko sme to teda presunuli na nedeľné ráno, keď opäť dostaneme prístup k autám a mechanici na nich môžu pracovať."

Vzápätí sa ukázalo, že ide o pomerne vážny problém. Bolo potrebné vybrať pohonnú jednotku a vymeniť časť hydraulického systému. Neexistoval ani najmenší priestor pre chybu, pretože Hamilton by na to doplatil.

"Museli sme vybrať pohonnú jednotku," pripomenul Angličan. "Vystopovali sme, že únik sa objavil v oblasti aktivátora škrtiacej klapky. FIA sme vzápätí poslali žiadosť, že ho vymeníme a rovnako vymeníme aj s ním prepojenú hydrauliku."

Išlo o veľmi náročný zásah a mechanici mali čo robiť, aby to stihli. "Boli sme fakt radi, že sme to stihli včas. Pri neznámej chybe, respektíve neznámom úniku, je problém v tom, že nevieme, ako dlho potrvá nájdenie a identifikovanie problému. Auto sme však dokázali poskladať."

Pri opätovnom naštartovaní auta všetci tŕpli a dúfali, že sa neobjaví žiadny ďalší problém. Potom by už nebol čas na nápravu. "Mechanici však odviedli úžasnú prácu, auto sme poskladali včas a úspešne došli do cieľa," dodal Andrew Shovlin.

FIA musela po pretekoch spomínané súčiastky skontrolovať a zhodnotiť, či sú rovnaké, ako tie, ktoré boli nasadené predtým. Pod pravidlami parc fermé totiž nemožno nič zmeniť.

Pravidlá hovoria o tom, že nové súčiastky musia byť "originálu podobné po stránke dizajnu, hmotnosti, inercie a funkčnosti". Celkom rovnaké podľa Auto Motor und Sportu neboli, ale FIA neprišla na to, že by fungovali inak, ako pôvodné. Všetko bolo teda v súlade s pravidlami.

Najnovšie z kategórie: Mercedes

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk