F1.sk F1.sk

Hülkenberg očakáva nedeľné "zápchy" v boxoch, črtajú sa dve zastávky
zdroj: Renault Sport

Hülkenberg očakáva nedeľné "zápchy" v boxoch, črtajú sa dve zastávky

V piatok sa v súvislosti s pneumatikami Pirelli najviac skloňovalo slovo degradácia. Najmäkšia zmes toho v Kanade veľa nevydrží a je použiteľná prakticky len v kvalifikácii. Nico Hülkenberg preto očakáva, že už po pár kolách viacero pilotov zamieri do boxov, aby prezuli na trvácnejšie gumy.

Situáciu by mal v sobotu a v nedeľu zlepšiť fakt, že na trati bude menej nečistôt a na pretekárskej stope viac gumy. Na druhej strane sa však očakávajú aj vyššie teploty.

"V šiestom kole bude v boxoch zápcha," odpovedal na otázky týkajúce sa mäkkej zmesi od reportérov z motorsport.com Nico Hülkenberg. "Budeme tam musieť nainštalovať semafory!"

Nemec následne pokračoval už vážnejším hlasom: "Ako obyčajne, trať bola spočiatku v naozaj biednom stave a počas dňa sa zlepšovala. S vyššou intenzitou sobotňajších jázd to bude oveľa lepšie ako v piatok. Možno to ani nebude také zlé, ako to zatiaľ vyzerá."

Pierre Gasly z Red Bullu zas predpovedá, že pneumatiky budú hrať v pretekoch veľkú neznámu, a môžu pekne zamiešať poradím. "Ešte nikdy som nezažil takú degradáciu. V nedeľu by to mohli byť dosť zaujímavé preteky."

V hre je aj dvojzastávková stratégia. "Teploty trate budú v nedeľu vyššie, takže scenár s jednoduchou jednozastávkovou stratégiou tu tento víkend možno neuvidíme," hovorí Daniel Ricciardo. "Mňa to teší, pretože v tom prípade sa tu bude dať predbiehať. Veci sa viac otvoria. Medzi tímami boli tiež veľké rozdiely. Niektoré autá vyzerali, že sa dokážu udržať pod hranicou 1:18,0, zatiaľ čo iné padali až nad 1:19,0. Ak budeme nútení ísť na jednu zastávku, v rýchlostiach tímov budú veľké odlišnosti."

Hlavne top stajne sa preto môžu pokúsiť dostať do Q3 na stredne tvrdej zmesi, čím by sa v nedeľu úplne vyhli netrvácnej mäkkej. Všetko však bude závisieť od rozdielov medzi žltými a červenými pneumatikami; ak pôjde o sekundu a viac, riziko nepostupu bude priveľké.

"Nie je veľmi vhodné zostávať na softoch, ktoré sa ničia," konštatuje šéf Pirelli Mario Isola. "Preto veríme tomu, že niekto sa pokúsi ísť do pretekov so stratégiou medium/hard. Rozdiel medzi mediumkami a softami je však viac ako jedna sekunda — v tom prípade si nie som istý tým, že sa pokúsia kvalifikovať na stredne tvrdej. Risk bude príliš veľký."

Najnovšie z kategórie: Pirelli

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk