F1.sk F1.sk

Podľa Wolffa by sme v roku 2025 mali mať "spolovice hybridné motory"
zdroj: McLaren

Podľa Wolffa by sme v roku 2025 mali mať "spolovice hybridné motory"

Na nové pravidlá ohľadom pohonných jednotiek si Formula 1 ešte pár rokov počká. Novinári na piatkovej tlačovej konferencii však už rozbehli diskusie na túto tému, keď sa Tota Wolffa spýtali na to, ako by v roku 2025, kedy sa očakáva príchod nových pravidiel, mala vyzerať pohonná jednotka Formuly 1. Podľa šéfa Mercedesu by mala aspoň jej polovica využívať obnoviteľné zdroje.

Šport si podľa Wolffa nesmie zakrývať oči pred trendami vo vývoji cestovných automobilov. "Myslím si, že sme uprostred technologickej obmeny — aspoň na strane cestovných áut. Hoci sme my všetci fanúšikmi hlučných, tradičných motorov, technológia sa tým smerom neuberá a povedomie o udržateľnosti stále rastie."

"Verím tomu, že sme spravili dobrú vec, keď sme pravidlá zastabilizovali, pretože by nás to stálo ohromný vývoj. A tiež nie je celkom jasné, kam by sa táto nová generácia pohonných jednotiek mala uberať," pokračoval rodák z Viedne, ktorý však má isté indície: "Podľa nášho šéfa Daimleru očakávame, že 50 percent nášho vozového parku by v roku 2030 mal tvoriť hybrid alebo elektrina. Ak toto je ten smer, ktorým sa uberú technológie, aj my by sme mohli mať motor s väčšou hybridnou zložkou: či už by to boli obnoviteľné zdroje alebo elektrina."

Wolff aj vie, akú časť by mohol tvoriť hybrid: "Dnes je to okolo dvadsať percent, možno sa ten pomer zvýši na 50 — pokiaľ to bude vzrušujúci motor. Zvuk je niečo, čo budeme musieť riešiť a aspoň sa o tom baviť. Verím však, že po roku 2025 sa hybridná časť zväčší."

Technický riaditeľ Hondy Tojoharu Tanabe "vidí veci rovnako ako Toto" a potešilo by ho, keby sa Formula 1 ubrala cestou hybridu. Günther Steiner zastáva rovnaký názor, aj keď Lewis Hamilton by sa ako pilot najradšej vrátil k dvanásťvalcom.

"Všetci by sme chceli hlučné a vrieskajúce V10 alebo V12, ale v týchto časoch to už nie je akceptovateľné," vysvetlil Steiner. "Chcel by som, aby sa Formula 1 držala súčasnej technológie, ale popri tom, čo sa deje, výrobcovia motorov vedia, čo treba urobiť: musí to byť udržateľné, napríklad pridaním elektriny, ako spomenul Toto. Technologicky sa my vo Formule 1 musíme držať vpredu a nevracať sa do čias, keď som bol ešte mladý."

Najnovšie z kategórie: Toto Wolff

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk