F1.sk F1.sk

Wolff upozorňuje pred zákazom modifikovania áut: Otvoríte tým Pandorinu skrinku
zdroj: Red Bull Content Pool

Wolff upozorňuje pred zákazom modifikovania áut: Otvoríte tým Pandorinu skrinku

Jednou z navrhovaných zmien pre rok 2021 je zavedenie celovíkendovej platnosti pravidla parc fermé. V praxi by to pre tímy znamenalo, že po príchode na okruh a kontrole legality monopostu by už inžinieri nemohli robiť takmer žiadne vážnejšie zmeny v nastavení áut. Toto Wolff nad nápadom krúti hlavou a varuje pred dôsledkami.

Liberty Media sa prijatím viacerých opatrení snaží nafúknuť pretekový kalendár. Ak sa ku skráteniu víkendov pridruží aj zákaz modifikácie monopostov, mechanici a inžinieri budú mať priamo na okruhu menej práce, a preto by podľa súčasného vedenia mali zvládnuť aj väčšie množstvo pretekov ročne.

Toto Wolff však upozorňuje, že tým by sa Formula 1 mohla ešte viac vzdialiť divákom, keďže inžinieri a autá by sa presunuli do tovární na dynamometre a do veterných tunelov.

"Nepozdáva sa nám platnosť formátu parc fermé od piatka do nedele," hovoril na tlačovej konferencii šéfov tímov Toto Wolff. "Neexistuje žiadna formulová séria, ktorá by nedovoľovala sa áut počas víkendu dotýkať. Nemyslím si, že by sme s tým mali začínať v F1 — v kráľovnej motoršportu."

"Môžete tým otvoriť Pandorinu skrinku plnú trestov a penalizácií, pretože autá budú končiť v bariérach, budeme ich musieť prestavovať. Myšlienka za tým stojí na väčšej premenlivosti, nepredvídateľnosti, keď sa autá budú viac kaziť. Dosiahneme tým však opak," myslí si šéf Mercedesu.

"Strávime viac času vo virtuálnom svete, viac áut bude na dynamometroch, aby sme predĺžili ich životnosť, keďže ich počas tých troch dní nebudeme môcť rozobrať. Nemyslím si, že toto je niečo, čoho by sme sa mali chytať. V mnohých oblastiach vidíme rozumné návrhy, ale v tejto nie," doplnil Wolff.

Navrhovaný zákaz by naviac mohol prehĺbiť rozdiely medzi dobre zorganizovanými top tímami a zvyškom štartového poľa, keďže so skúsenejšími zamestnancami a väčším rozpočtom by mohli investovať viac peňazí práve do simulácií. Na základe nich by prišli na okruh oveľa lepšie pripravení ako stred poľa.

Franz Tost, šéf Toro Rosso, nie je "veľkým kamarátom" podobných nápadov. "Nemyslím si, že by to nejako výrazne pomohlo. My musíme zlepšiť šou, znížiť náklady a férovo prerozdeliť peniaze. To sú najdôležitejšie body. Parc fermé je druhoradé. Áno, tímy rokujú aj o tom, ale nemyslím si, že zmeny v tomto smere sú dôležité. Nechceme na tom nič meniť."

Najnovšie z kategórie: Toto Wolff

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk