F1.sk F1.sk

Ferrari pred VC Kanady: Čo hovoria Binotto, Vettel a Leclerc?
zdroj: TASR/AP

Ferrari pred VC Kanady: Čo hovoria Binotto, Vettel a Leclerc?

Počas tohto víkendu sa uskutoční už 50. Veľká cena Kanady. Preteky sa prvýkrát konali ešte v roku 1967 a vyhral ich Jack Brabham v aute nesúcom jeho meno. Osemkrát sa súťažilo v Mosport Parku, dvakrát v Mont Treblant a 39-krát v Montreale, takže Kanada je skutočná formulová klasika.

Ferrari vyhralo v tejto severoamerickej krajine už dvanásťkrát a jedným z kráľov tohto okruhu bol so siedmimi víťazstvami Michael Schumacher. Scuderii by parametre tejto rýchlej trate mohli vyhovovať aj tentoraz, aj keď hlavným favoritom je Mercedes.

"Keď si pomyslím na Kanadu, tak sa mi vynorí množstvo spomienok na minulé sezóny," povedal šéf Ferrari Mattia Binotto. "Tento okruh zvyčajne produkuje vzrušujúce a nečakané preteky. Vhodným miestom na predbiehanie je dlhá rovinka a následná tvrdá brzdná zóna nachádzajúca sa pred šikanou vedúcou na začiatok štart/cieľovej rovinky. Tam sme videli už viacero dobrých súbojov."

"Vieme, že aktuálne nie sme dostatočne konkurencieschopní a v tejto chvíli nepripravujeme ani žiadne zmeny auta, ktoré by mali mať významný vplyv na problémy zaznamenané od začiatku sezóny. Kanadský okruh má však iné charakteristiky, vyžaduje dobrú maximálnu rýchlosť, efektívnosť pri brzdení i trakciu," dodal Binotto naznačujúc, že Ferrari by to mohlo vyhovovať.

Sebastian Vettel vo svojom príhovore pripomenul, že na preteky v Montreale sa tešia všetci pretekári. Podľa neho je to "fantastické miesto plné fanúšikov" a atmosféra je vskutku unikátna. 

"Okruh je spočiatku veľmi šmykľavý. Chvíľu trvá, kým sa dostatočne nagumuje a začne ponúkať slušné množstvo gripu," vyjadril sa Vettel. "Okrem toho má povahu stop/go, dlhé rovinky a tvrdé brzdné body, je tam niekoľko pomalých zákrut a zopár šikán, v ktorých treba poriadne využívať obrubníky."

"Kľúčová je zvyčajne posledná časť kola: vo veľkej vlásenke musíte perfektne zabrzdiť, aby ste z nej mali čo najlepší výjazd a na dlhú rovinku vedúcu k boxovej uličke alebo poslednej šikane ste si tak odniesli čo najvyššiu rýchlosť. Práve tam sa môžete pokúsiť o manéver," skonštatoval Sebastian Vettel. "V minulom roku som tu štartoval z pole position a preteky som vyhral, stalo sa tak štyridsať rokov po víťazstve Gillesa Villeneuva. Spravím maximum pre dobrý výsledok."

Charles Leclerc mal do sezóny dobrý vstup a ukazoval značnú rýchlosť, avšak kolegu Sebastiana Vettela napokon zatiaľ zdolal len raz a päťkrát ťahal za kratší koniec. "VC Kanady by mohla ponúknuť príležitosť na to, aby som sa pokúsil o dobrý výsledok," uviedol. "Všetko potrebujeme zvládnuť dobre a auto pripraviť až do posledného detailu, aby sme z neho mohli vyťažiť maximum."

"V priebehu minulého týždňa som bol na simulátore v Maranelle, kde som pracoval na nastavení, na zlepšovaní auta, ale aj na svojej osobnej príprave na tieto preteky. Okruh je zaujímavý, má viacero typov zákrut i dlhú rovinku, kde by sa malo dať predbiehať. V minulom roku som skončil na bodoch a tentoraz chcem ešte niečo lepšie," dodal Charles Leclerc.

Najnovšie z kategórie: Mattia Binotto

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk