F1.sk F1.sk

Hamilton si dal záležať, aby sa na opotrebovaných gumách "nezlomil"
zdroj: TASR/AP

Hamilton si dal záležať, aby sa na opotrebovaných gumách "nezlomil"

Lewis Hamilton si po štarte udržal vedenie a štartové pole kontroloval až do vynútenej zastávky v boxoch po výjazde bezpečnostného vozidla. Na rozdiel od pilotov za ním sa však ocitol na menej trvácnej zmesi, čo ho značne znevýhodnilo. Celý zvyšok nedele musel šetriť gumy a brániť sa. Brit preto opisuje preteky ako "najťažšie" a "najintenzívnejšie" v kariére.

"Teraz ani neviem popísať to, aký som šťastný. Bolo to také intenzívne… asi najintenzívnejšie preteky, aké som kedy zažil," zareagoval na otázky reportérov v zóne pre novinárov Lewis Hamilton. "Nehnevám sa však kvôli tomu, také by malo byť pretekanie, no keď ste na trati tak dlho sami a nikto vám nevie pomôcť… Bono (pretekový inžinier Lewisa Hamiltona, pozn. red.) s tým nemohol nič robiť a ani mi nemal čo povedať, aby mi pomohol. Všetko to bolo len na mne, aby som to doviezol domov pre tím a pre Nikiho. Cítil som ohromný tlak."

Hamilton sa viackrát ozval vo vysielačke so sťažnosťami na rozhodnutie tímu nasadiť stredne-tvrdú zmes, keďže najskôr neveril, že sa mu na nej podarí dôjsť až do konca. S pribúdajúcimi kolami sa jeho odkazy zdali byť stále naliehavejšie, až napokon zahlásil, že jeho gumy sú "mŕtve".

"Dnes boli naplnené všetky predpoklady na to, aby sa človek zlomil, hlavne pri tom tlaku. Ja som bol pevne rozhodnutý, že sa nezlomím. Ak sa zlomíte tu hore," prstom ukázal Hamilton na svoju hlavu, "skončili ste. Všetkému je koniec. Asi tridsaťkrát som takmer havaroval, no som rád, že sa to nestalo. Bariéry som sa párkrát dotkol, ale som taký rád, že už je po tom."

Stratégovia Hamiltona nepovolali do boxov aj z iného dôvodu; veľmi dobre si totižto pamätajú na Monako 2015, keď ho dodatočná zastávka v boxoch pripravila o víťazstvo. A keďže sa v Monaku prakticky nedá predbiehať, čo potvrdila aj dnešná veľká cena, pozícia na trati je výhodnejšia aj ako o celé sekundy rýchlejší monopost s novými gumami.

"Nikdy by som nezašiel do boxov. Pred pár rokmi som bol vo vedení a potom som zašiel na zastávku. Poučil som sa, keď som tie preteky prehral," spomína Hamilton. "Do boxov by som nezašiel, buď by som došiel do cieľa alebo radšej havaroval. Jazdil som na ničom, mohli ste vidieť, akú som mal pretáčavosť. Auto nezatáčalo. Nakoniec sa tie gumy ukázali ako nesprávne."

Max Verstappen bol každým kolom bližšie. Dve kolá pred koncom pretekov už nemal na čo čakať a skúsil sa napchať pred Hamiltona v šikane. Dvojica sa aj "ľahko dotkla", no obaja mohli pokračovať. Komisári po krátkom skúmaní rozhodli, že šlo o pretekársky incident a netrestali.

"Bolo to tesné, vrútil sa tam trochu neskoro, našťastie som ho v poslednej sekunde zbadal. Ale nebol úplne predo mnou. Jeho predné koleso bolo zarovno s mojím zadným," doplnil Hamilton. "Nič to však nemení na tom, že tento tím odviedol neskutočnú prácu. Je obdivuhodné, čo sme dosiahli v posledných šiestich pretekoch," pochválil svoj tím päťnásobný majster sveta.

Svoje vydreté 77. víťazstvo venoval legende Formuly 1 Nikimu Laudovi. "Toto boli pre mňa určite najťažšie preteky, aké som mal. Bojoval som však duchom Nikiho. Niki bol v našom tíme takou vplyvnou osobnosťou, pomáhal nám dostať sa tam, kde sme. Skladám pred ním klobúk. Snažil som sa zostať koncentrovaný a spraviť ho hrdým. Naozaj nám chýba."

Lewis Hamilton (Niki Lauda), Sebastian Vettel a Valtteri Bottas - pódium VC Monaka 2019
TASR/AP

Najnovšie z kategórie: Mercedes

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk