F1.sk F1.sk

Binotto vysvetľuje kvalifikačné zlyhanie Ferrari potrebou zariskovať
zdroj: Ferrari

Binotto vysvetľuje kvalifikačné zlyhanie Ferrari potrebou zariskovať

Po nezvládnutej kvalifikácii zo strany Ferrari sa Mattia Binotto rozhodol zorganizovať špeciálnu tlačovú konferenciu, ktorej hlavným bodom mala byť monacká kvalifikácia. Šéf Ferrari vysvetľoval, čo viedlo k vypadnutiu Charlesa Leclerca v Q1.

Spočiatku to nevyzeralo tak, že by Charlesa Leclerca mali jazdci za ním ohroziť. S postupom času sa však tento pohľad na stav vo výsledkovej listine začal meniť. Že sa podmienky na trati tak veľmi zlepšia, podľa Binotta nepredpokladal ani jeho tím. "Dnes to pre nás určite nebol dobrý deň. Spravili sme chybu, tak nazývame to, čo sa dnes udialo."

"Hraničný čas je prepočítavaný priebežne na základe toho, čo vidíme na trati, aké sektory dosahujú všetci naši súperi. Keď vypočítame hraničný čas, obyčajne ešte k nemu pripočítame rezervu. Rezerva je dostatočne veľká na to, aby pokryla toleranciu," vysvetľoval Binotto. "Dnes sa stalo to, že naša rezerva nebola dostatočná, alebo veľmi malá. Dôvody sú dva."

"Prvým je fakt, že trať sa na konci Q1 veľmi výrazne zlepšovala. Druhým je to, že naša rezerva pravdepodobne dostatočne nezahŕňala schopnosť jazdcov sa zlepšiť so zväčšujúcim sa sebavedomím v Monaku. V Monaku bezpochyby táto rezerva musí byť zväčšená," ozrejmil šéf Ferrari.

Švajčiarsky odborník priznáva, že Ferrari až príliš riskovalo, aby sa dotiahlo na Mercedes. "Mohli by ste povedať, že vo Ferrari by sa takéto chyby nemali diať. My vo Ferrari však čelíme situácii, v ktorej sa potrebujeme bodovo dotiahnuť, musíme dobehnúť našich súperov. Keď niekoho stíhame, musíme pri tom aj riskovať a nechávať si rezervu."

"V dnešnom prípade sme si chceli nechať pneumatiky na Q2 a Q3. Pre nás dnes bolo určite dôležité podstúpiť to riziko, aby sme v Q2 a Q3 mohli zaútočiť na našich hlavných súperov spoločne s Charlesom a Sebom. Keď sa však teraz pozriete na dôsledky, bezpochyby to, že nie sme v Q2, má väčší dopad ako snažiť sa ich vyzvať do súboja v tretej časti kvalifikácie," uznal Binotto.

Sebastian Vettel
Scuderia Ferrari

Keď Sebastian Vettel nečakane zašiel do boxov po dotyku s bariérou, mechanici ho museli urýchlene vyslať späť na trať. Na situáciu museli reagovať i stratégovia Ferrari. Mohli stratégovia v tom zhone zabudnúť kontrolovať čas Charlesa Leclerca?

"Vôbec nie. Máme tu dva kompletné tímy, pre každého jazdca jeden," vysvetlil Binotto. "Nikoho sme týmto neukrátili. Časovú hranicu mali obaja rovnakú. Na jednej strane garáže však bolo nevyhnutné vyjsť na trať. Charles sa zo svojho kokpitu spýtal: 'Mali by sme ísť von? Myslím si, že je to trochu pritesné, môžeme sa ocitnúť v ohrození.' My sme odpovedali: 'Nie, máme dáta a veríme, že to bude stačiť.' Nestačilo."

Novinári sa napokon Binotta spýtali, či nemal pocit, že by to nakoniec mohlo skutočne byť až také tesné, a či nezvažoval, že rozhodnutie zmení z pozície šéfa tímu.

"Keď máte všetky tieto nástroje a simulácie, mali by ste veriť tomu, čo robíte. Boli sme si plne vedomí toho, že to bude tesné, ale naše nástroje nám hovorili, že to postačí. Riskovali sme, príliš sme riskovali, v takej situácii to nestálo za to. Prerátali sme sa a prerátať sa znamená spraviť chybu," dodal.

Najnovšie z kategórie: Mattia Binotto

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk