F1.sk F1.sk

Renault svojím motorom priškrcoval výkon, naplno ich môže využiť až teraz
zdroj: TASR/AP

Renault svojím motorom priškrcoval výkon, naplno ich môže využiť až teraz

Hoci sa Renault počas zimy koncentroval predovšetkým na vylepšenie výkonu svojej pohonnej jednotky, napokon nájdené konské sily nemohol využiť. Cyril Abiteboul vo štvrtok prezradil, že francúzske motory museli byť prevádzkované v šetrnejšom režime, keďže sa objavili problémy s ojnicami.

Prišlo sa na ne už v Bahrajne po odstúpení Nica Hülkenberga. Inžinieri vo Viry začali okamžite pracovať na náprave a všetky autá dostali v Barcelone zdokonalený spaľovací motor. Tam sa ešte Renault neodvážil využiť najostrejšie motorové režimy, no tento víkend v Monaku tak už plánuje urobiť.

"Túto zimu sa nám naskytla príležitosť sa naplno koncentrovať na výkonnostné zisky a konkurencieschopnosť," vysvetľoval Cyril Abiteboul. "Znamenalo to, že sme sa vedome rozhodli zamerať na výkon aj na úkor spoľahlivosti. Motory, ktoré sme mali na dynamometroch použiť na potvrdenie si spoľahlivosti, sme v skutočnosti použili na výkonnostne orientovaný vývoj. Pre nás to znamenalo, že zatiaľ čo sme mali veľmi dobrý štart po stránke výkonu motora, spoľahlivosť nedosahovala štandard."

"Sú za tým dva dôvody. Jeden z nich poznáte, je ním problém s MGU-K, a o tom druhom neviete, to bola Nicova porucha v Bahrajne — v skutočnosti zlyhala ojnica. Nechcete, aby vám zlyhala práve táto súčiastka; je jednou zo základných," pripomenul šéf Renaultu.

Podľa Abiteboula bolo nutné stočiť motor v Šanghaji a Baku. "Počas zimy sme tento problém neidentifikovali, takže sme nemali ani žiaden záložný plán. Bola to rana pre celú organizáciu, ktorá znamenala, že sme museli zaviesť preventívne opatrenia; v nasledujúcich pretekoch masívne znížiť výkon."

"Všetci zainteresovaní zareagovali úžasne a po piatich týždňoch sme identifikovali príčinu problému, pochopili ju, prišli s novým návrhom, vyrobili a otestovali nové diely a postavili nové motory v dostatočnom počte pre nás a McLaren. To bol skutočný dôvod za predstavením nového motora v Španielsku," informuje 41-ročný Parížan.

Nico Hülkenberg
TASR/AP

Renault by už mal mať k dispozícii plný výkon. "V Barcelone sme ohľadom výkonu spravili jeden krok, nie však celý, pretože sme chceli získať spätnú väzbu, prekontrolovať to a ubezpečiť sa, že všetko je OK. Tento víkend však príde ďalší krok, takže v podstate sme už na úrovni zo začiatku roka, ktorá bola naozaj vysoká."

"Aby som dal tomu nejakú perspektívu, za dvanásť mesiacov chceme získať 50kW. Získali sme ich už 40, počas tejto sezóny máme za cieľ získať ďalších desať," vypočítal Abiteboul. "Z našich analýz vidíme, že v pretekoch sme na rovnakej úrovni ako Ferrari a Mercedes, no v kvalifikácii za Ferrari."

Na výsledkoch však dosiahnuté pokroky Renaultu až tak nevidno. Abiteboul si uvedomuje, že presvedčiť skeptikov o zlepšení pohonnej jednotky nebude ľahké.

"Problém je v tom, že sme prišli o Red Bull. S ním odišla i príležitosť demonštrovať motorový vývoj. Vedeli sme to, preto teraz musíme pokračovať v tom, čo robieval Red Bull. Každý, kto sa na Formulu 1 pozerá trochu profesionálne, sa pozrie na maximálne rýchlosti, pozrie sa na GPS dáta a presne vidí, čo sa deje. Je pravdou, že autá sa môžu líšiť v prítlaku, ale vidíme tu trend a podľa mňa trend neklame," dodal Abiteboul.

Najnovšie z kategórie: Cyril Abiteboul

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk