F1.sk F1.sk

Groteska v podaní McLarenu: Brown vysvetľuje neuveriteľné chyby z Indianapolisu
zdroj: McLaren Indy

Groteska v podaní McLarenu: Brown vysvetľuje neuveriteľné chyby z Indianapolisu

O patáliách McLarenu pri pokuse kvalifikovať sa do pretekov Indianapolis 500 sa toho popísalo viac ako dosť. Celé to bolo zvládnuté totálne amatérsky, veď inak by nebolo možné podľahnúť tímu Juncos, ktorý pred kvalifikáciou prišiel aj o sponzorov a auto potreboval prestavať po ťažkej havárii.

Nad snahami McLarenu sa pousmieval celý svet. Tesne pred druhou - opravnou - časťou kvalifikácie, v ktorej to Fernando Alonso ešte mohol zachrániť, bolo auto tak zle nastavené, že neprestajne drelo asfalt a produkovalo iskry. 

Okrem toho mal McLaren pred testami v Texase problém s tým, že nemal volant, mal zlé pneumatikové senzory, nesprávne nastavené prevodové pomery, neuveriteľné zlyhanie sa však týkalo aj popletenia metrických a imperiálnych jednotiek, ale napríklad aj straty času kvôli premaľovaniu auta. Zdalo sa to byť scifi, ale ono je to všetko pravda.

"Myslím, že som spravil viac ako jednu chybu," priznal výkonný riaditeľ McLarenu Zak Brown vo štvrtok v Monaku. "Bola to celá séria chýb, ktoré sa potom nabalili ako snehová guľa. Keď nie ste pripravení v Texase, už sa z toho nedostanete..."

Fernando Alonso - Indianapolis 500
McLaren Indy

Brown to prirovnal k bejzbalu, kde Bill Buckner spravil veľkú chybu a lopta mu prešla pomedzi nohy. "Prehral tak svetovú sériu. Ale oni pritom prehrali už tri zápasy pred tým: on spravil len tú poslednú chybu, ktorá bola silne vnímaná verejnosťou. A toto sa stalo aj teraz tu."

"Spravených bolo mnoho chýb, ktoré sa nabalili a treba ich napraviť. Dobrá správa je aspoň tá, že keď sa poobhliadneme, tak vidíme mnoho vecí, ktoré by sme robili inak. Nesedím tu s tým, že si škriabem hlavu a neviem pochopiť, prečo sme zlyhali. Chyby sú jasne viditeľné, ale chcem do toho preniknúť hlbšie a absolvovať poriadnu tímovú analýzu," skonštatoval Američan.

O niektorých zásadných chybách Brown prezradil viac detailov. Tá prvá sa týkala volantu, ktorý na testy do Texasu akosi nedorazil. "Nebolo to o tom, že sme prišli na testy a všimli sme si, že niekto zabudol na volant. Vyrábali sme si vlastný, ale nestihli sme to včas. A volant jednoducho potrebujete. Od Cosworthu sa dajú kúpiť, pretože ich má okamžite k dispozícii, ale práve žiadny nemali. Tak nám napokon pomohol Carlin."

Keď potom Alonso havaroval a bolo potrebné postaviť nové auto, prišlo ďalšie omeškanie. A to kvôli tomu, že náhradné bolo nalakované na zlý odtieň oranžovej a v tom okamihu bolo navyše rozobraté v továrni Carlinu. 

Fernando Alonso - Indianapolis 500
McLaren Indy

"Malo zlú farbu," potvrdil Zak Brown. "Bolo to naše náhradné auto, ale z príčin, na ktoré si ešte potrebujem posvietiť, sme ho nepremaľovali včas. Potom sme odrazu potrebovali náhradné auto, ale nebolo pripravené. Bolo oranžové, ale nebol to náš štandard..." 

A to nebolo všetko. Keď bolo auto konečne pripravené, niekto spravil chybu v prepočte palcov na centimetre a auto si odieralo podlahu. Nuž a okrem toho boli prevodové stupne nastavené tak, že sa dala dosiahnuť len maximálka 227,9 míľ za hodinu, čo nestačilo. Pozorovatelia len krútili hlavou: Je toto vôbec možné?

O svoje miesto okamžite prišiel líder projektu Bob Fernley, ale Brown ho nechcel viniť za všetky tieto veci. "Napokon som za neúspech v Indianapolise zodpovedný ja. Niektoré veci by som spravil inak. Určite by som Gila (de Ferrana, pozn. red.) priniesol do hry skôr, ale sľúbili sme si, že nebudeme kompromitovať náš program pre F1. A v tejto sérii napredujeme."

"Gila som teda nemohol presmerovať až do okamihu, kým neprišiel Andreas (Seidl, pozn. red.). Až potom išiel do Indy, ale v tom okamihu sme už strácali príliš veľa," skonštatoval Brown, ktorého to mrzí, pretože zdrojov mal k dispozícii dosť a dve autá kúpil hneď v októbri minulého roku. "Nečakal som to. Myslel som si, že mám všetko pripravené. Ale mýlil som sa."

Fernando Alonso - Indianapolis
McLaren Indy

Najnovšie z kategórie: Indianapolis 500

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk