F1.sk F1.sk

McLaren nechápe, prečo Ferrari odmietlo testy "osemnástok"
zdroj: Pirelli Motorsport

McLaren nechápe, prečo Ferrari odmietlo testy "osemnástok"

Ferrari pred niekoľkými dňami potvrdilo, že sa nezúčastní testov Pirelli zameraných na preverovanie veľkých 18-palcových kolies, s ktorými sa bude súťažiť od roku 2021. Teda aspoň nie v tomto roku.

Záujem o jazdy prejavili Mercedes, McLaren a Renault, pričom tieto tímy musia mierne upraviť svoje tohtoročné šasi. Niečo ich to bude stáť, ale na druhej strane možno získajú zaujímavé poznatky. Platí pravidlo, že dáta sa budú distribuovať medzi všetky tímy, ale dá sa predpokladať, že vďaka spätnej väzbe jazdca sa konkrétna stajňa predsa len niečo naučí.

Šéf Ferrari Mattia Binotto už povedal, že v tomto roku sa do programu nezapojí. V budúcom však už áno, pričom vtedy by malo testovať omnoho viac tímov. Tam to už bude v zásade nevyhnutné. 

V McLarene sa Ferrari čudujú. "Tipol by som si, že majú peniaze a zdroje na to, aby sa zúčastnili," povedal šéf McLarenu Zak Brown pre Autosport. "Musia však mať iné dôvody, pre ktoré tak nechcú spraviť. My chceme na jednej strane pomôcť športu, ale na druhej strane sa o pneumatikách aj niečo naučiť."

Američan priznal, že účasť v testoch nemôže uškodiť, ale na druhej strane neprinesie žiadnu zásadnú výhodu: "Odjazdíte to a informácie budú zdieľané medzi všetkých. Neviem teda, či nám to pomôže vybudovať si nejaký náskok... na druhej strane nám to určite neuškodí. Všetky tie dáta, informácie i skúsenosti sú fajn. Nemyslím si však, že to nám alebo ďalším testujúcim tímom dá nejakú veľkú výhodu."

V Racing Pointe sa na vec pozerajú inak. Stajňa má síce viac peňazí, ako pred rokom, ale aj tak ich nemôže rozhadzovať. Technický riaditeľ Andy Green a spol. si teda chcú počkať na rok 2020. Vtedy už budú vyvíjané pneumatiky najbližšie k finálnemu produktu.

"Či je to pre nich veľká výhoda? Myslím si, že pri poslednom takomto testovaní (pred rokom 2017, pozn. red.) bolo neabsolvovanie takýchto testov nevýhodou," skonštatoval Green. "Či to tak bude aj teraz? Neviem. Dúfam, že nie. Na druhej strane sa radi niečo naučíme potom, keď budeme mať finálnu špecifikáciu."

"Testovanie prototypov vás môže aj pomýliť," hovoril ďalej odborník. "Veľké tímy však pravdepodobne majú dostatok vedomostí na to, aby vedeli odizolovať zlé dáta a koncentrovať sa len na dôležité veci."

Pirelli stajniam časť nákladov prefinancuje, ale aj tak to bude drahé. "Je to značný program, požadovaná je aj zmena v architektúre. Potrebujete na to štyroch či piatich ľudí, vyjde to na stovky tisíc," dodal Andy Green.

Najnovšie z kategórie: Pirelli

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk