F1.sk F1.sk

Brundle vybuchol: Formula 1 ho už poriadne napálila
zdroj: TASR/AP

Brundle vybuchol: Formula 1 ho už poriadne napálila

V nedeľu sme boli svedkami piateho dvojitého víťazstva Mercedesu v rade a z reakcií fanúšikov bolo zrejmé, že mnohí už s Formulou 1 stratili trpezlivosť. Áno, fanúšikovia Mercedesu medzi znudenými podľa všetkého nebudú, ale tento šport nie je len o nich.

Bývalý pretekár Martin Brundle už doslova vybuchol. Vo svojom príspevku pre stránku Sky Sports bol veľmi priamy, tvrdý a kritický. Aktuálnej situácie má už dosť a čo je horšie, nečaká, že by sa od roku 2021 malo niečo zmeniť. Liberty Media a spol. avizovali veľké zmeny pravidiel, z ktorých bude napokon len nejaká minimalistická kópia. Tak hovoria jeho zákulisné informácie.

"Som frustrovaný z Mercedesu, Ferrari i Formule 1 ako takej," skonštatoval Brundle. "Z Mercedesu preto, lebo je v dnešnej F1 tak prekliate dobrý absolútne vo všetkom. Majú obrovskú skupinu pokojných, vyzretých, skúsených a profesionálnych zamestnancov, ktorí všetci veslujú jedným smerom a majú zdroje i moc na to, aby nad svojimi rivalmi dominovali."

Angličan to tejto stajni úplne nezazlieva, ale nepáči sa mu to. Na druhej strane je frustrovaný z Ferrari: "Lebo majú značné zdroje, talent i potenciál, ale nedosahujú také výkony, aké by tieto zdroje chceli. Len desať týždňov po tom, ako na rovnakej trati dominovali v zimných testoch, boli iba tretím najlepším tímom..."

Brundle sa pýtal aj na to, prečo je Mattia Binotto vo vedení Ferrari sám. V skutočnosti je šéfom tímu, technickým riaditeľom a možno aj motorovým šéfom, čo v Mercedese robia traja ľudia! Toto Wolff, James Allison a Andy Cowell. 

A Formulou 1 je frustrovaný preto, lebo v roku 2021 sa podľa neho nič zásadné nezmení. Preto, lebo do procesu sú zapojené aj tímy, ktoré napokon vždy hľadia len na svoj úspech a nie na blaho športu ako takého. 

Športu aktuálne niečo chýba. A po mnohých stránkach, ktoré zhrnul v ďalšej fáze svojho blogu. "Držiteľ pole position Valtteri Bottas prišiel o šancu na víťazstvo už pred prvou zákrutou a stalo sa tak kvôli vibrácii spojky na štarte. Komplexná zbierka súčiastok a softvéru, ktorú nikdy neuvidíme a ktorej by sme ani nikdy nerozumeli, vyvíjaná armádou talentovaných ľudí, ktorých nikdy nestretneme... ale hlavne tu ide o to, že 'vibrácia spojky' nemôže byť moment, ktorý rozhodne o pretekoch a ktorý v ďalších vyše 300 kilometroch už neviete napraviť."

"A okrem toho: tím s tisíckou inteligentných ľudí so všetkými možnými dátami sveta nedokáže pochopiť, prečo zmena teploty povrchu asfaltu o tri stupne Celzia tak zmení výkon niektorého tímu. Tak ako do pekla tomu môžeme rozumieť my?" pýtal sa Brundle, podľa ktorého musí byť F1 hlavne o zábave. Autá podľa neho musia "schudnúť" o 100 až 150 kilogramov a nielen to.

"Vplyv aerodynamiky musí byť okresaný tak, aby sme nepotrebovali umelé pomôcky ako žuvačkové pneumatiky a DRS v zadnom krídle. Potrebujeme sa vrátiť k tomu, kde sme boli, ale s moderným nádychom. F1 musí byť šampionátom jazdcov a nie technickým festivalom inžinierov," hovoril ďalej absolvent 158 veľkých cien, podľa ktorého osemnásťroční mladíci nemôžu len tak naskočiť do auta a po chvíli ísť plnou jeho rýchlosťou.

Brundle okrem toho pripomenul, že ako fanúšikovia nikdy nebudeme akceptovať pokyny "strat mode 5" určené Lewisovi Hamiltonovi a ani nič podobné. Nikdy tomu nebudeme rozumieť a nič nám to neprinesie. "A ani 50 najnovších kúskov deflektorov naskladaných po bokoch auta vedľa seba rovnakým smerom," pokračoval. "Skôr boj troch jazdcov pred prvou barcelonskou zákrutou bol parádny, len škoda, že sa tak nestane hneď niekoľkokrát a v boji o prvé miesto."

Formula 1 sa vraj ubrala aj zlou motorovou cestou a 1,6-litrové hybridné motory V6 nikomu netreba. A nikomu netreba ani ich "kontrolné systémy či aerodynamiku". Brundle zdôraznil, že Aston Martin, Ferrari či Mercedes predstavujú špičkové športové autá s motormi V8 alebo V12, pričom Mercedes od svojich V6 agregátov "ironicky prechádza k radovým šesťvalcom." Formula 1 sa však tvrdohlavo drží niečoho, čo je nám predkladané ako "moderné". A takto to ďalej nejde...

Najnovšie z kategórie: Magazín

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk