F1.sk F1.sk

Renaultu sa testy v Barcelone hodia, problémov je viac ako dosť
zdroj: TASR/AP

Renaultu sa testy v Barcelone hodia, problémov je viac ako dosť

Renault sa chcel v tomto roku dotiahnuť na tri najsilnejšie tímy, ale príliš sa mu to nepodarilo. Napriek kvalitnej jazdeckej dvojici Nico Hülkenberg-Daniel Ricciardo sa len trápi a vôbec to nevyzerá dobre.

Vhodná príležitosť na čiastočnú nápravu situácie sa naskytne v utorok a v stredu, keď sa na okruhu Catalunya pri Barcelone uskutočnia testy. Veľa si od nich sľubuje aj výkonný riaditeľ tímu Cyril Abiteboul.

"Myslím si, že vo včasnejšej fáze sezóny sme doplatili na problémy so spoľahlivosťou, ktoré tak trochu narušili tímovú dynamiku," povedal pre Autosport. "A v športe, kde ide o viac ako tisíc ľudí vrátane dvoch jazdcov, je to dôležité. Spôsobilo to určité škody."

Abiteboul priznal, že Renault musel po problémoch staviť viac na istotu. Je pravdepodobné, že výkon pohonnej jednotky bol pre istotu stočený mierne nadol a bolo to cítiť.

"Testy v Barcelone budú dôležité z toho pohľadu, aby sme posúdili niektoré veci, ktoré sme autu pridali, ale súčasne sa pokúsime získať späť časť výkonu, ktorého sme sa museli vzdať kvôli problémom so spoľahlivosťou," pokračoval Francúz, ktorý chce vďaka tomu pripraviť "veľmi jasný akčný plán".

Renault predstavil v Španielsku nový motor, ktorý by mal byť spoľahlivejší, ale vďaka tomu aj výkonnejší, pretože umožní dlhšie nasadzovanie výkonnejších režimov. Zatiaľ sme však toho veľa nevideli, pretože stajňa v Barcelone opäť doplácala na pneumatiky a na problém s balansom auta.

"Motor je viac-menej späť na úrovni, na akej bol na začiatku sezóny, avšak už s napravenou spoľahlivosťou. Tento víkend bol však o problémoch s hľadaním balansu a o spolupráci s pneumatikami. Mám pocit, že tento problém bol na rošte častejší. Určite to však nie je výhovorka. Je to len ďalší problém, ktorému čelíme a počas testov v Barcelone sa ho pokúsime rozlúsknuť."

"Takže spoľahlivosť je napravená, výkon motora v poriadku, ale potrebujeme ešte lepšie pochopiť to, čo musíme spraviť so šasi, aby sme pneumatiky prinútili pracovať. Podľa mňa nám to výrazne škodí a malo by tu ísť o nápravu v krátkodobom horizonte."

"Avšak v stredno- a dlhodobom horizonte musíme veci robiť inak, pretože to, čo robíme, z pohľadu sťahovania straty na top tímy zjavne nefunguje. Toto je skôr dlhodobý cieľ, ale posudzovať to a prijímať kroky potrebujeme už teraz," dodal Cyril Abiteboul.

Najnovšie z kategórie: Cyril Abiteboul

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk