F1.sk F1.sk

Haas chcel v Baku nasilu zahriať pneumatiky, doplatili na to brzdy
zdroj: TASR/AP

Haas chcel v Baku nasilu zahriať pneumatiky, doplatili na to brzdy

Romain Grosjean mal v priebehu VC Azerbajdžanu problém s brzdami. Ako sa napokon ukázalo, mohli za to zúfalé snahy jeho tímu zvýšiť teplotu v pneumatikách a nejakým spôsobom ich zahriať. Haas má s touto oblasťou obrovské problémy a výrazne na to dopláca.

"Brzdy môžu vytvoriť určité množstvo energie, ktoré dokážete preniesť do pneumatík," začal vysvetľovať šéf tímu Günther Steiner. "Nedokážu však vytvoriť nekonečné množstvo energie. Brzdy ani nie sú stavané na to, aby zahrievali pneumatiky, lebo potom sa môžu prehriať. Nuž a nám sa v Baku stalo presne to; až príliš sme na nich tlačili. Nemali sme však čo stratiť a museli sme to skúsiť."

Počas tohto víkendu nás však čaká celkom iný okruh. Pneumatiky dostanú v rýchlych zákrutách zabrať a s ich zahriatím by nemal byť problém. "Do optimálneho pracovného okna sa dostaneme tak, že gumy viac zahrejeme. Možno to znie príliš jednoducho a pýtate sa, prečo to potom nerobíme: ibaže my nevieme, ako do gúm dostať teplotu. Práve na to narážam."

"A nie sme jediní. Možno na to doplácame viac, ako ostatní, to priznávam, ale na jednej lodi sme v tomto s viacerými. Keď sa v pondelok po pretekoch bavíme a všetko analyzujeme, tak sa v zásade pýtame len na to, či boli pneumatiky v optimálnom okne. Ani sa nebavíme o tom, aké boli preteky a čo sa stalo, bavíme sa len o pneumatikách..."

Haas nasadí do piatkových tréningov viacero noviniek, ktoré by mali so situáciou pomôcť. Nasadí ich však len Romain Grosjean a tím bude porovnávať. "Jedno auto bude mať starú špecifikáciu a druhé novú," potvrdil Steiner. "Ak budeme mať s novou špecifikáciou problémy, aspoň budeme môcť porovnávať. Ak by sme mali dve nové špecifikácie a prišiel by problém, tak by sme sa pýtali, či za to môžu pneumatiky alebo novinky."

Podľa dostupných informácií má Haas pripravenú novú podlahu, predné krídlo, deflektory i spätné zrkadlá.

Najnovšie z kategórie: Romain Grosjean

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk