F1.sk F1.sk

Racing Point chce pravidlá poznať už v júni, ťahá v zákulisí páčkyMercedes?
zdroj: Racing Point

Racing Point chce pravidlá poznať už v júni, ťahá v zákulisí páčkyMercedes?

Nové pravidlá pre rok 2021 by mali byť hotové do 30. júna. Takto to bolo dlhodobo avizované a takto by to bolo aj s kostolným poriadkom, pretože by sme sa držali nariadení Medzinárodnej automobilovej federácie (FIA). Nie je však vylúčené, že pravidlá prídu aj neskôr, ale to by s týmto krokom museli súhlasiť všetky tímy.

Informácie, ktoré sa týkajú tejto témy, sú rôzne. Najskôr sa hovorilo o tom, že ak by stajne dostali finálnu verziu pravidiel už k 30. júnu, bola by to výhoda pre veľké zoskupenia. Je to aj pochopiteľné, pretože silné stajne natlačia do vývoja veľa peňazí a oproti ostatným získajú väčšiu výhodu. Na druhej strane však rok a pol prípravy nie je až tak veľa.

Auto Motor und Sport však píše o tom, že o odloženie termínu sa usiluje hlavne komisia, ktorá na nových pravidlách pracuje už od marca 2017. Za stranu Liberty Media ju vedie Pat Symonds, za FIA Nikolas Tombazis. Nuž a títo páni majú strach, že do konca júna ešte nebudú stopercentne pripravení.

"Základný koncept je hotový a sme s ním skutočne spokojní," povedal Symonds v rozhovore pre spomínaný zdroj. "Čísla týkajúce sa nasledujúcich áut sú lepšie, ako sme očakávali." Práve to je hlavný cieľ nových pravidiel: auto, ktoré nasleduje súpera, sa ho musí vedieť držať a vďaka tomu by malo ľahšie predbiehať. Dnes je to ťažké, pretože keď sa auto priblíži k inému, stráca optimálne vlastnosti.

Pripravovaný koncept auta je vraj už vo svojom desiatom vývojovom kroku, ale ani to nestačí. "Aktuálne sme v takej fáze, že sa pokúšame vnoriť do hláv inžinierov jednotlivých tímov. Tí majú logicky len jeden cieľ: svoje auto chcú postaviť ako čo najrýchlejšie. Nezaujíma ich, aký to má vplyv na auto za nimi. Preto sa pokúšame predstaviť si, ako sa títo inžinieri budú pokúšať o to, aby preľstili náš návrh. Nuž a tieto diery chceme zavrieť."

Symondsovi sa nepáči hlavne súčasný článok číslo 3, v ktorom ide o vrchné aerodynamické povrchy a krídla. "Toto je aktuálne doslova nočná mora," skonštatoval. "V budúcnosti chceme mať len jednoduché a logické znenie pravidiel. Ale stanoviť ich jednoznačne a vodotesne je ozaj komplikovaná úloha."

AMuS pridal aj informáciu o tom, že proti odloženiu pravidiel na október má byť napokon jeden tím: Racing Point. Veľmi zaujímavá je však aj ďalšia veta: "Či je to skutočne želanie tohto tímu, alebo sa nový majiteľ Lawrence Stroll nechal ovplyvniť jedným veľkým tímom, nebolo ujasnené."

Nuž a toto veľmi silne naznačuje, že v zákulisí by páčky mohol ťahať Mercedes, ktorý s Racing Pointom pomerne úzko spolupracuje. Inak je ťažké vysvetliť si, prečo by malý tím mal chuť poznať definitívu pravidiel skôr. Výhoda by to mala byť len pre veľkých.

Najnovšie z kategórie: Racing Point

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk