F1.sk F1.sk

Prečo stratil Leclerc pod VSC až šesť sekúnd?
zdroj: Pirelli Motorsport

Prečo stratil Leclerc pod VSC až šesť sekúnd?

Po Veľkej cene Azerbajdžanu sa hovorilo o tom, že Lewis Hamilton stratil počas fázy virtuálneho bezpečnostného vozidla (VSC) približne dve sekundy. Valtteri Bottas sa mu vzdialil a Sebastian Vettel sa mu naopak priblížil. Sčasti si za to mohol nastavovaním veci na displeji, ale sčasti doplatil na aktuálnu pozíciu na trati.

Málo sa hovorilo o tom, že taký Charles Leclerc dopadol ešte omnoho horšie. Pred fázou VSC strácal na Maxa Verstappena 24 a na Bottasa 31,6 sekundy, no po jej skončení to bolo 29,3, respektíve 37,6 sekundy. Ako je to možné? Veď tu ide až o šesť sekúnd...

"Počas neutralizovania pretekov pritom pilot Ferrari nespravil žiadnu chybu," konštatuje stránka Motorsport-Total.com. "A o VSC fáze sa vždy hovorí v tom zmysle, že odstupy medzi jazdcami majú byť neutralizované. Avšak ako potvrdzuje táto situácia, je to len teória."

Leclerc mal smolu v tom, že na začiatku fázy VSC sa nachádzal v treťom sektore a pred sebou mal celú dlhú štart-cieľovú rovinku. Aj keď je to mimoriadne rýchly sektor, musel ho prejsť slimačím tempom.

Pretekári pred ním však už mali túto rovinku za sebou a pomalým tempom prechádzali cez pasáže, kde by ani inak neboli neskutočne rýchli. Ak by fáza VSC trvala presne jedno kolo, tak by sa to vyrovnalo a všetci by na tom boli rovnako, ale...

"V Baku trvala tri minúty a 26 sekúnd, takže viac ako jedno kolo," pripomína spomínaný zdroj. "Leclerc teda musel prejsť štart-cieľovú rovinku pod VSC dvakrát, skupina lídrov však len raz. Práve to viedlo k nabraniu veľkej časovej straty."

Veľmi podobne v Baku dopadol aj Nico Hülkenberg, ktorý bol počas vyhlásenia fázy VSC na trati tesne pred Leclercom. Opäť raz sa ukázalo, že toto pravidlo má svoje nevýhody a nie je príliš férové. O "zmrazení" odstupov v realite nemôže byť ani reč.

Najnovšie z kategórie: Charles Leclerc

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk