F1.sk F1.sk

Na štarte som bol príliš priateľský, daroval som mu to, konštatuje Hamilton
zdroj: TASR/AP

Na štarte som bol príliš priateľský, daroval som mu to, konštatuje Hamilton

V tomto ročníku sme až doteraz vždy boli svedkami toho, že do prvej zákruty nevchádzal ako prvý ten pilot, ktorý zvíťazil v kvalifikácii. Nechýbalo veľa a v Baku to mohlo dopadnúť rovnako. Bottas si však prvú priečku udržal, čo Lewis Hamilton považuje za zlomový moment veľkej ceny. Myslí si, že bol "až príliš priateľský".

Po zhasnutí červených svetiel sa z miesta lepšie odlepil Lewis Hamilton. Prvé dve zákruty šli s Bottasom bok po boku. Hoci bol Hamilton na vnútornej strane, nevyužil to. Fín napokon veľkú cenu vyhral.

"V kvalifikácii som to nezvládol, on áno," povzdychol si v rozhovore pre Sky Sports Lewis Hamilton. "No a v pretekoch som bol v prvej zákrute až príliš priateľský. V podstate som mu to daroval. On však zajazdil fantastické preteky a neurobil žiadne chyby. Tento víkend si zaslúžil vyhrať."

Keby mohol vrátiť čas, nezachoval by sa v prvej zákrute inak? "Vždy musíte pamätať na to, že ste súčasťou takého veľké tímu, akým je tento. Nie ste tu sám za seba, veľa ľudí sa na vás spolieha. Mohol som ho sebecky vytlačiť aj oveľa tvrdšie. Valtteri by o pozície prišiel, ja by som získal. Najpravdepodobnejšie by ale bolo to, že by ho predbehlo Ferrari alebo niečo podobné."

Lewis Hamilton
Mercedes

"Musíme pracovať spoločne. Chcel som ho predbehnúť, ale musel som byť aj opatrný a nechať mu miesto, aby sme udržali double. Napokon som ja stratil, ale to je obeť, ktorú musím podstúpiť, aby náš tím vyhral. Myslím si, že keby tam bolo Ferrari, bolo by to úplne o inom," zamyslel sa Hamilton. "Valtteri sa tento rok jednoznačne zlepšil a v aute je spokojný. Budeme musieť podávať skvelé výkony, aby sme porazili jeden druhého. Tak by to aj malo byť."

"Snáď sa do toho zapojí aj Ferrari. Myslím si, že tento víkend mali rýchlosť na to, aby mali v prvom rade obe autá. Z našich dát sme vyčítali, že Seb, napríklad, nejazdil v zákryte, ktorý vám pomôže štyrmi alebo piatimi desatinami. Keby mal clonu, asi by skončil na pole a preteky by boli azda vzrušujúcejšie. No opäť platí, že počas víkendu treba zo seba vydať sto percent, k čomu máme asi my najbližšie. Oni budú musieť pridať, ak budú chcieť s nami bojovať," doplnil na margo Ferrari, ktoré ani v Baku nedokázalo premeniť rýchlosť svojho auta na víťazstvo.

Na druhej strane je tím z Brixworthu a Brackley, ktorý Lewisovi Hamiltonovi a Valtterimu Bottasovi pomohol získať štvrté double zo štyroch. To sa v doterajšej histórii ešte žiadnemu tímu nepodarilo. "Tím, inžinieri, všetci v továrňach podávajú konštantný stopercentný výkon. Toto je naozaj najsilnejší tím, s akým sme kedy začali. Som veľmi hrdý na to, že som jeho súčasťou. Toto je skvelý výsledok pre všetkých."

Lewis Hamilton
TASR/AP

Lewis Hamilton tiež prezradil, že okruh v Baku nepovažuje za svoj najobľúbenejší. Druhé miesto na trati, ktorá mu nesedí, preto nemusí byť až také zlé. V šampionáte stratil len nutné minimum a Britovmu srdcu bližšie preteky ešte len prídu.

"Toto nie sú naše najsilnejšie preteky sezóny. Aj pre mňa boli vždy ťažšie, takže keď to vezmem do úvahy, je to naozaj dobrý výsledok. Pre tím úplne fantastický. Ja som podal o čosi slabší výkon, takže musím na tom popracovať," pokračoval Hamilton, ktorý mal vysvetliť, prečo nemá Baku tak rád: "Nie, že by som ho nemal rád, proste sa tu trápim. Na niektorých pretekoch zvyknem mať problémy, na iných nie. Na konci som bol o čosi rýchlejší, ale to už bolo neskoro."

"Počas fázy virtuálneho bezpečnostného vozidla som stratil nejaké dve a pol sekundy. Nebolo ľahké to stiahnuť s deviatimi kolami do konca. Bola to moja chyba, je to niečo, na čom musím popracovať. Viem opraviť niektoré veci na displeji, aby som mal istotu, že sa to už nezopakuje," prezradil.

Lewis Hamilton
TASR/AP

Hoci Toto Wolff na každej veľkej cene opakuje, že Mercedesu chýba rýchlosť a Ferrari im robí starosti, stále víťazia len strieborné šípy. Po minulé roky mali problémy s nepredvídateľnosťou svojich dív, no teraz sa zdá, že inžinieri riešia problémy rýchlejšie, ako sa nové objavujú.

Je toto najlepšie auto, aké Mercedes za posledné roky postavil? "Je evolúciou posledných pár monopostov, takže by malo byť lepšie, a v mnohých smeroch aj je. Povedal by som, že nám z neho umožňuje dostať viac lepšie chápanie procedúr, ktoré musíme implementovať. Z auta vieme vydolovať o trochu viac, za čo vďačíme dôslednej práci. Vďaka nej sme počas testov boli o toľko lepší v analyzovaní a chápaní vecí. Každý spravil krok vpred, na čo sa skvele pozerá."

Sezóna sa začala len prednedávnom a oba Mercedesy už majú v jazdeckom šampionáte viac ako 30-bodový náskok na najbližšieho súpera Sebastiana Vettela. To však neznamená, že sa teraz v Mercedese začnú biť hlava-nehlava. Hamilton naďalej zdôrazňuje, že spolupráca bude kľúčová.

"Takto to bude pokračovať aj po zvyšok ročníka. Valtteri a ja sme vždy mali voči tomu druhému rešpekt a chceme v tom pokračovať. Pred pretekmi veci prediskutujeme, ako džentlmeni sa dohodneme a držíme sa toho," dodal druhý muž šampionátu.

Najnovšie z kategórie: Mercedes

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk