F1.sk F1.sk

Vettel analyzuje kvalifikáciu: Boli o niečo rýchlejší...
zdroj: TASR/AP

Vettel analyzuje kvalifikáciu: Boli o niečo rýchlejší...

V priebehu prvej časti azerbajdžanského víkendu sa zdalo, že Ferrari má najlepšie auto. Mercedes tradične neukazoval všetko, ale keď išlo do tuhého, vytiahol eso z rukáva. Valtteri Bottas skončil v kvalifikácii prvý a Lewis Hamilton druhý. Ukradol Mercedes Ferrari sobotňajší triumf?

"Neviem, či môžeme povedať, že ukradol," odpovedal Sebastian Vettel, ktorý sa musel uspokojiť s tretím miestom. "Myslím si, že boli o niečo rýchlejší ako my. Z môjho pohľadu sa kvalifikácia začala dosť pomaly, no ku koncu sa to zlepšovalo a zrýchľovalo. Bola to veľmi dlhá kvalifikácia, slnko už zapadalo a okruh ochladol. Bolo ťažké zvládnuť správne rozjazdové kolo a súčasne sa hrať so vzduchovou clonou."

"Odjazdil som dobré kolo, ale napokon som nemal žiadnu clonu, takže som kvôli tomu niečo stratil. Som však rád, že sme istým spôsobom získali maximum, aj keď z tímového pohľadu ma to príliš neteší: očakávali sme viac a tak mňa, ako aj Charlesa, sme chceli mať bližšie k čelu."

O vzduchovej clone sa hovorí veľmi veľa. Koľko mohla jazdcovi priniesť? "Až do pol sekundy," skonštatoval štvornásobný majster sveta. "Ale nie je to jednoduché, pretože ak sa k súperovi v prostrednom sektore priblížite, tak tam stratíte. Takže to mohli byť možno tri desatiny. Trať však chladla a napokon som uprednostnil to, aby som na to v rozjazdovom kole poriadne šliapol, nech sa mi gumy zahrejú. Teraz istým spôsobom ľutujem, že som neriskoval, ale asi to bolo správne rozhodnutie."

Nemec pred štartom posledných ostrých kôl videl, že každý čakal v garáži, respektíve na konci pitlane. "Nikto nechcel prísť na trať ako prvý. Napokon som to bol ja a v poslednom kole som nemal vzduchovú clonu, čo ma v záverečnom sektore pripravilo o čas..."

"Už je to taký trend, že v tréningu sme o niečo rýchlejší. Asi je to o tom, že veci robia o niečo inak, ale ja som sa v kvalifikácii určite tak trochu trápil. Nebolo to jednoduché a bezproblémové. V závere sa to z môjho pohľadu zlepšovalo a posledné dve jazdy, alebo tá posledná, už boli lepšie. V tréningoch sa naša rýchlosť zdala byť fakt dobrá, ale aj tak sme skončili za nimi dvoma! V nedeľu to však budú dlhé preteky a verím, že postupom kôl budeme mať lepšie auto," vyjadril svoje presvedčenie Sebastian Vettel.

Skúsený pretekár zažil v úzkej ôsmej zákrute okruhu v Baku nepríjemnú udalosť. Stalo sa tak len tesne predtým, ako tam havaroval Charles Leclerc. Obtrel vnútornú stranu múru a auto ledva udržal pod kontrolou.

"Vždy sa pokúšame ísť k tomu múru čo najbližšie, pretože tak je to najrýchlejšie. Nemáte šancu prekalkulovať rozdiel centimetra alebo dvoch, prípadne ešte menej. Napokon sme na tom všetci rovnako a počas víkendu sa dostavia takéto okamihy. Môže sa to aj pokaziť. Keď som ten múr zadnou časťou trochu ťukol, tak ma to prekvapilo. Nebolo to nič silné, ale auto to trochu rozhodilo. Našťastie som to zachytil. Obaja sme mali svoje veci v rovnakej zákrute, ale tu je mnoho takých, v ktorých sa to všetko môže pokaziť."

Podľa Nica Rosberga Ferrari doplatilo na to, že v Q2 riskovalo s mediumkami. Chcelo, aby jeho pretekári štartovali práve s nimi, ale viedlo to k chybám. Rosberg tvrdil, že mali jazdiť ďalej so softami a ostávať v rytme. 

"Nie, nemyslím si," odpovedal Vettel na otázku, či takto musel príliš riskovať. "Pokúsili sme sa o to, ale podmienky na trati sa zhoršili, čo nám nepomohlo. V prvom kole (s mediumkami v Q2, pozn. red.) to bolo dosť ťažké, ale veril som, že druhé bude lepšie, avšak len som ho začal a išiel som rovno za Charlesom. Nemyslím si, že to bolo o pneumatikách. Počas víkendu sme boli veľmi rýchli a teraz sa už tešíme na preteky. Som si istý, že to dokážeme napraviť."

"Pred nami sú dlhé preteky, v ktorých sa môže stať všetko. Ak budeme mať dobrý štart, môže nám to pomôcť. Na konci prvého kola nás čaká dlhá rovinka a uvidíme, ako to tam dopadne. Pred nami sú dlhé preteky a na tomto mieste sa určite dá predbiehať," dodal Sebastian Vettel.

Najnovšie z kategórie: Sebastian Vettel

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk