F1.sk F1.sk

Nechýbalo veľa a v Baku by sa jazdilo na celkom inom okruhu
zdroj: Pirelli Motorsport

Nechýbalo veľa a v Baku by sa jazdilo na celkom inom okruhu

Okruh v Baku je veľmi špecifický a má najdlhšiu rovinku v celom kalendári Formuly 1. Tá meria vyše dva kilometre a autá na nej dosahujú obrovské rýchlosti, čo je na mestskú trať skutočne nezvyčajné.

Dostupné informácie však hovoria o tom, že všetko mohlo byť inak. Kompetentní mali k dispozícii dva alternatívne dizajny, pričom realizovanie druhého variantu bolo jednoduchšie. Dizajnérska kancelária Tilke sa však spolu s Charliem Whitingom rozhodla pre aktuálnu verziu, v rámci ktorej bolo autá potrebné previesť uzučkou pasážou v starobylom centre mesta.

"Keď sme na toto miesto prišli prvýkrát, mali sme dve rôzne možnosti," povedal výkonný riaditeľ spoločnosti Tilke Carsten Tilke pre Autosport.com. "Mali sme možnosť, ktorú tú máme dnes, ale aj inú. Nuž a tá iná by bola pre všetkých omnoho jednoduchšia."

Alternatívny dizajn by síce využíval súčasné boxy i padok, ale jazdilo by sa v protismere hodinových ručičiek a hlavná rovinka by nebola taká dlhá. Ešte pred jej skončením by sa točilo doprava a pokračovalo by sa v pravouhlých pasážach.

"Boli by tam viac-menej len 90-stupňové zákruty. Také, aké máme v prvej časti kola. Pre všetkých z nás by to bolo jednoduché. My však pre vec máme potrebnú vášeň a chceli sme postaviť niečo jedinečné. Cítili sme, že musíme zvládnuť realizáciu druhej verzie. Spomínam si na to, že keď som na miesto prišiel s Charliem Whitingom, hovoril hlavne o súčasnej verzii. Zvládnuť sme to mohli len s jeho podporou."

Všetci sa napokon tak trochu potrápili, ale postavili okruh, ktorý nám v posledných dvoch rokoch ponúkol parádne divadlo. "Ak by sme zvolili vždy len jednoduché riešenia, vzniklo by riziko, že všetko by mohlo vyzerať rovnako. Ak však vidíme niečo, za čo sa oplatí bojovať, mali by sme to skúsiť," dodal Tilke.

Najnovšie z kategórie: Azerbajdžan

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk