F1.sk F1.sk

Podľa Marka by žena na F1 nemala, šport však chce mať ešte tvrdší
zdroj: Red Bull Content Pool

Podľa Marka by žena na F1 nemala, šport však chce mať ešte tvrdší

Helmut Marko neverí tomu, že čoskoro by sa do Formuly 1 mohla dostať nejaká žena. Vo Formule 2 sa o presadenie usiluje Tatiana Calderónová a onedlho bude oficiálne spustená nová ženská Séria W, ale príliš ružovo to nevyzerá.

"Keď idete v tristokilometrovej rýchlosti a bojujete koleso na koleso, tak k tomu patrí aj určitá brutalita," povedal Marko, ktorého slová s odvolaním sa na Kleinen Zeitung cituje Motorsport-Total.com. "Neviem, či niečo také v ženskej povahe vôbec je. Nuž a pre Formulu 1 musíte byť absolútne fit a potrebujete neskutočnú silu ramien."

"Cez zákrutu Gösser na Red Bull Ringu prechádzate s preťažením 4G. To sú také fyzické nároky, ktoré sú podľa mňa pre ženy príliš ťažko zvládnuteľné a príliš náročné. Síce máme aj rôzne posilňovače, ale napriek tomu treba do všetkého vkladať veľké množstvo sily. Navyše ste založení do akéhosi púzdra a v kokpite je 40 alebo 50 stupňov."

"Horúce vedenia idú priamo okolo vás. Aj u top pilotov sme už videli, že v Singapure sú tesne pred kolapsom. Podľa mňa sú fyzické požiadavky pre ženu príliš veľké," skonštatoval Rakúšan, ktorý pridal zaujímavé porovnanie: "Prečo nehrajú v tenise muži a ženy spolu? Prečo nevidíme súboj Sereny Williamsovej s Novakom Djokovičom?"

No a ak by bolo podľa Marka, mali by byť fyzické nároky v budúcnosti ešte vyššie: "Diváci idú na preteky Formuly 1 preto, lebo chcú vidieť niečo, o čom sami vedia, že to nedokážu. Netrúfajú si na to a na takúto hraničnú situáciu by neboli pripravení ani mentálne."

"S bezpečnosťou je to dnes fajn, ale po stránke okruhov to miestami preháňajú," pokračoval Helmut Marko. "Výbehové zóny sú medzičasom také veľké, že diváci vidia čoraz horšie. Ak ste v minulosti zašli za limit, tak vás to ako jazdca potrestalo. Auto ste si poškodili, prípadne ste na tráve aspoň stratili čas."

"Dnes sú tie výbehové zóny také veľké, že aj menej dobrí jazdci si trúfajú ísť až na limite - v minulosti to pritom dokázali len top piloti. Všetko sa to tým pádom akosi vyrovnáva," hovoril ďalej Marko, podľa ktorého diváci nevidia jednu zásadnú vec: "To, že človek je najdôležitejší a to, ako s tým okruhom doslova bojuje. V MotoGP máme možnosť ešte vidieť, ako človek bojuje so strojom."

"Športu to uberá atraktívnosť. Lyžiari, hlavne tí v rýchlostných disciplínach, už majú nebezpečnejší život, ako pretekár F1. Zarábajú pritom len zlomok toho, čo dnes zarábajú top piloti Formuly 1," dodal Helmut Marko.

Najnovšie z kategórie: Red Bull

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk