F1.sk F1.sk

Štatistiky a fakty po VC Číny: Hamilton vyhral 10 z posledných 14 pretekov
zdroj: Mercedes

Štatistiky a fakty po VC Číny: Hamilton vyhral 10 z posledných 14 pretekov

Prinášame vám súhrn najzaujímavejších štatistík a faktov po VC Číny tak, ako ich pozbieral Auto Motor und Sport.

- v Číne sa konali tisíce preteky histórie F1 a Lewis Hamilton v nich vybojoval svoje 75. víťazstvo

- Ferrari je najúspešnejším tímom histórie Formuly 1, ale zatiaľ nevyhralo ani jedny jubilejné preteky zaokrúhlené na celé stovky

- Šanghaj je po Montreale a Hungaroringu tretím okruhom, na ktorom Hamilton vybojoval šesť víťazstiev. Lepší je už len Michael Schumacher, ktorý vyhral v Montreale a v Imole sedemkrát, nuž a v Magny-Cours dokonca osemkrát

- ak porátame pole positions a víťazstvá, je Hamilton na úrovni Schumachera. Z prvého miesta štartoval o šestnásťkrát viac ako Schumi, no na druhej strane má o šestnásť víťazstiev menej

- Hamilton má za sebou už viac ako 4 000 kôl vo vedení pretekov. Lepší je len Michael Schumacher, ktorý ich má 5 111

- od VC Nemecka v Hockenheime vyhral Hamilton desať veľkých cien. Zvyšné štyri víťazstvá si podelili štyria rôzni jazdci: Valtteri Bottas, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen a Max Verstappen

- Hamilton vyhral v hybridnej ére s Mercedesom už 53 veľkých cien, Vettel za celú svoju kariéru "len" 52

- Bottas bol po siedmich víkendoch v kvalifikácii konečne rýchlejší ako Hamilton

- v tomto roku ešte žiadny jazdec nepremenil pole position na víťazstvo

- Bottas premenil na víťazstvo len dve zo svojich siedmich pole positions. Napríklad takí Schumacher, Vettel či Hamilton sú značne za 50 percentami

- Mercedes je mimoriadne spoľahlivý: Hamilton a Bottas prišli do cieľa pätnásťkrát po sebe a vždy na bodoch

- jediný tím predchádzajúcej histórie, ktorý začal sezónu troma dvojitými víťazstvami, bol Williams v roku 1992. Všetky tri vtedajšie podujatia vyhral Nigel Mansell pred Riccardom Patresem

- štyri "double" po sebe zatiaľ na začiatku sezóny nezaznamenal žiadny tím histórie F1

- pri prvom víťazstve Red Bullu viedol Vettel v Šanghaji počas väčšieho množstva kôl (49), ako počas svojich zvyšných tamojších vystúpení (44)

- top 10 jazdcov na štartovom rošte sa zoradilo podľa tímov: Mercedes, Ferrari, Red Bull, Renault, Haas. Niečo také sme zatiaľ zažili len v Singapure 2011

- Kimi Räikkönen sa po 53 súťažných víkendoch nedostal do Q3. Naposledy v nej chýbal v Maďarsku 2016 a ide o najdlhšiu sériu histórie

- ak porátame všetkých predchodcov Racing Pointu, teda Jordan, Midland, Spyker i Force Indiu, tak stajňa absolvovala svoju 500. veľkú cenu. Toro Rosso ich má za sebou 250

- po VC Bahrajnu aj tentoraz bodovali až tri autá Hondy. Naposledy sa to dvakrát po sebe stalo v roku 1991

- najrýchlejšie kolo pretekov vybojovali dvakrát po sebe jazdci, ktorým sa to podarilo prvýkrát: Charles Leclerc a Pierre Gasly. Naposledy sme niečo takéto zažili v Španielsku a Monaku 2012, kde to boli Romain Grosjean a Sergio Pérez

- Lance Stroll vypadol siedmykrát po sebe v Q1. A to napriek tomu, že tentoraz mal v prvej časti kvalifikácie o dvoch súperov menej (Alex Albon a Antonio Giovinazzi neštartovali, pozn. red.) a zvyšné dve autá nasadil slabučký Williams

Zdroj štatistík nájdete TU.  

Najnovšie z kategórie: Čína

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk