F1.sk F1.sk

Brawn nečaká opakovanie sezóny 1992
zdroj: Mercedes

Brawn nečaká opakovanie sezóny 1992

Počas predsezónnych testov sa zdalo, že éra Mercedesu by sa teoreticky mohla skončiť, prišli však prvé podujatia a opäť je všetko po starom. Strieborní sú veľmi rýchli i spoľahliví a na svojom konte majú už tri dvojité víťazstvá.

V Austrálii i v Číne mali jasne najrýchlejšie auto a aj keď bolo v Bahrajne Ferrari o niečo rýchlejšie, červení doplatili na technický problém a jazdeckú chybu, takže sa museli uspokojiť len s tretím a piatym miestom. 

Mercedes tak predviedol najlepší vstup do sezóny od roku 1992, keď podobne dominoval Williams s Nigelom Mansellom a Riccardom Patresem. Napokon to bolo o obrovskej Mansellovej dominancii; získal 108 bodov a najbližší konkurent Williamsu, mladý Michael Schumacher, len 53.

"Ale vtedy to bolo o nadradenom technickom balíku v ére aktívnych závesov," skonštatoval športový šéf F1 Ross Brawn. "Mansell následne vybojoval aj ďalšie dve víťazstvá, aby potom prišiel na rad Ayrton Senna s jedným zo svojich zázračných výkonov v Monaku, ktorý na chvíľu prerušil neuveriteľnú sériu víťazstiev."

Mansell vyhral osem z úvodných desiatich podujatí, v Monaku skončil druhý a preteky v Kanade kvôli nehode nedokončil. "Napriek tomu, že Mercedes láme štatistiky, nemyslím si, že rok 2019 bude rovnaký ako 1992. Tri dvojité víťazstvá Lewisa Hamiltona a Valtteriho Bottasa sú výsledkom práce tímu, ktorý funguje perfektne a má špičkový technický balík. Súčasne však treba povedať, že má silnejšiu konkurenciu, ako mal Williams v roku 1992."

Brawn tvrdí, že Ferrari potrebuje zvládnuť perfektný víkend a potom bude môcť uspieť. "Prvé tri podujatia ukázali, že ak chce Ferrari potrápiť Mercedes, všetko musí byť perfektné: výkon, spoľahlivosť i tímová práca. Práve toto musia Binotto a jeho chlapci zvládnuť. Mattiu poznám a viem, že si je toho vedomý. Všetku energiu venuje tomu, aby sa tak stalo."

V tomto roku vstúpila do hry aj nová premenná: jazdec, ktorý získa najrýchlejšie kolo, dostane jeden bod navyše. Ross Brawn pripomenul, že do záverečnej fázy pretekov to prináša dodatočnú štipku napätia.

"V Číne to bolo presne tak. Pozície v top 6 boli viac-menej rozhodnuté, ale Pierre Gasly mal pred Danielom Ricciardom z Renaultu dostatočný náskok a jeho tím Red Bull sa rozhodol využiť príležitosť. Mali náskok, ktorý im zaručil voľnú zastávku v boxoch. Francúz dostal mäkké pneumatiky a napokon zaznamenal najrýchlejšie kolo."

"Pred Gaslyho zastávkou ste mohli počuť aj iných jazdcov, ktorí o tejto možnosti debatovali so svojim tímom, aj keď napokon nikto neriskoval. Toto pravidlo bolo nastavené tak, aby potešilo fanúšikov a podľa mňa sme videli, že skutočne funguje!" dodal Ross Brawn.

Najnovšie z kategórie: Ross Brawn

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk