F1.sk F1.sk

Anderson sa čuduje Ferrari, Mercedes prirovnal k parnému valcu
zdroj: Mercedes

Anderson sa čuduje Ferrari, Mercedes prirovnal k parnému valcu

Gary Anderson má po Veľkej cene Číny pocit, že Mattia Binotto možno svoju prácu nezvláda celkom optimálne, respektíve nemá šancu ju zvládať. Od Scuderie sa totiž čakalo viac a auto miestami skutočne ukázalo, že má rýchlosť. V rozhodujúcich okamihoch ju však neukazuje a k tomu treba prirátať aj zvláštne strategické rozhodnutia.

"Za nami sú tri podujatia a Ferrari z rôznych príčin nedosiahlo výsledky, ktoré výkon ich auta naznačoval v predsezónnych testoch," uviedol Anderson vo svojej analýze pre Autosport+. "V Bahrajne pred dvoma týždňami Ferrari opäť našlo tú svoju rýchlosť, ale chyby spôsobili, že Mercedes získal dvojité víťazstvo. Áno, do konca je ešte ďaleko, ale môžete si byť istí tým, že talianska tlač začne vytvárať tlak."

Severný Ír pripomenul, že na Mattiu Binotta sa aktuálne problémy hrnú zo všetkých strán. "A ako som už povedal, bol nominovaný do pozície šéfa tímu, ale vzhľadom na vodcovstvo technickej oblasti v skutočnosti zastáva dve pozície naraz. To je priveľa na hocikoho. Nie som v dosť dobrej pozícii na to, aby som pochopil, čoho je schopný a na čo má, pričom vo svojich úlohách je určite veľmi dobrý, ale deň má len určitý počet hodín. Okolo seba má rozumných ľudí, ale loď musí kormidlovať práve on a práve on musí robiť finálne rozhodnutia."

Mercedes na druhej strane funguje dokonale a Anderson ho prirovnal k "parnému valcu". Tri dvojité víťazstvá napokon hovoria samé za seba. "Keď sa pozriete na konštruktérsky šampionát, Ferrari už stráca veľmi veľa. Tých 57 bodov je značný rozdiel a ak chceme takú majstrovskú bitku, v akú každý dúfal, tak to treba rýchlo zvrátiť. História ukázala, aké ťažké je stiahnuť takúto veľkú stratu..."

Bývalý technický šéf Jordanu okrem toho nerozumie kroku, ktorý Ferrari v Číne spravilo. Charles Leclerc prepustil pozíciu Sebastianovi Vettelovi, ktorý od neho následne nebol rýchlejší. "V Bahrajne išiel za pohodlným víťazstvom, ale prišiel oň kvôli spoľahlivosti Ferrari. Nebola to jeho chyba a o dva týždne neskôr ho použijú ako ochrancu Vettela. Prečo? Veď Vettel si to v Bahrajne zbabral sám."

"A aj keď to spravili, tak prečo nechali Leclerca ísť stratégiou, ktorá ho v porovnaní s Verstappenom pripravila o také množstvo času, aké už nemohli dohnať?" opýtal sa Anderson. "Všetci sme dúfali, že výkon Ferrari z predsezónnych testov je reálny... a v tom čase vlastne aj bol. Analýzy všetkých tímov ukázali, že Ferrari je pred Mercedesom. Nuž a napokon je z toho sklamanie, že na čele poľa nevidíme boj koleso na koleso."

Ale pozor: "Podľa mňa je ešte príliš skoro na to, aby sme niekoho mohli odpisovať. Potrebujeme si počkať na prvé európske preteky v Barcelone, aby sme mohli reálne súdiť, aké je aktuálne konkurenčné poradie."

Najnovšie z kategórie: Mercedes

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk