F1.sk F1.sk

Renault je vraj rýchlejší, ako ukázala Čína
zdroj: Renault Sport

Renault je vraj rýchlejší, ako ukázala Čína

Daniel Ricciardo skončil v Číne na siedmom mieste a bol najlepším zo zvyšku sveta po pretekároch troch top tímov. Patril medzi piatich jazdcov, ktorí museli štartovať s mäkkými pneumatikami a jeho strategické možnosti tak boli trochu obmedzené.

Pirelli pred pretekmi avizovalo, že títo piloti by to mali po štarte zvládnuť približne do devätnásteho kola a takto mohli veľkú cenu zvládnuť s jedinou zastávkou v boxoch. Ricciardo išiel stratégiou soft/hard, pričom s prvou sadou dal osemnásť a s druhou 38 kôl. Na konci však prišiel o rýchlosť. Pneumatiky už len dožívali a bol veľmi pomalý. V tabuľke najrýchlejších kôl obsadil až šestnáste miesto.

"Podľa mňa to bol lepší výkon, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať," povedal šéf Renaultu Cyril Abiteboul pre Autosport. "Pri našom tempe sme čelili tradičnej dileme spojenej so štartom z miest sedem až desať. Museli sme mať najmäkšie zmesi a nejako ich prinútiť pracovať."

"Bolo nám jasné, že všetci od jedenásteho miesta nižšie budú štartovať s mediumkami a rovnako aj prvá päťka bude mať mediumky. Nuž a nemalo význam robiť šialené veci a skúšať sa orientovať na Gaslyho (štartoval ako šiesty a tiež mal softy, ale s Red Bullom aj oveľa vyššiu rýchlosť, pozn. red.). Našim cieľom teda bolo siedme miesto a dosiahli sme ho."

Abiteboula napokon mrzelo len to, že takto auto neukázalo svoj skutočný potenciál. "Nemáme byť príliš na čo hrdí, ale čisto po stránke tempa to bolo lepšie, ako to vyzeralo. Až príliš sme sa museli venovať manažmentu pneumatík. Ja sám som práve kvôli tomu nebol za jedinú zastávku v boxoch - bolo nám totiž jasné, že takto bude naše tempo vyzerať mizerne. Avšak stratégovia jasne povedali, že dve zastávky by v našom prípade nefungovali. Museli sme to teda zvládnuť s jedinou a vyšlo to."

Francúz vzápätí zdôraznil, že tak Ricciardo, ako aj tím, odviedli dobrú prácu. "Jazdili sme tak, aby to zvládli pneumatiky, nejazdili sme na maximálne tempo. Monitorovali sme len náskok pred Pérezom a dávali si pozor na to, aby sa nedostal do dosahu DRS. V tomto ohľade to boli veľmi solídne preteky, Daniel veľmi dobre komunikoval s tímom i so svojim inžinierom. Práve to sme po prvých dvoch víkendoch potrebovali," dodal Cyril Abiteboul.

Najnovšie z kategórie: Cyril Abiteboul

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk