F1.sk F1.sk

Stroll chcel bod, no tím podľa neho strategicky pochybil
zdroj: TASR/AP

Stroll chcel bod, no tím podľa neho strategicky pochybil

Lance Stroll nie je spokojný s dvanástym miestom, ktoré si vybojoval v Číne. Verí, že mal rýchlosť aj na prvú desiatku. Zlyhanie dáva za vinu hlavne tímu, ktorý podľa neho nebol dostatočne "proaktívny" v prvej polovici veľkej ceny.

"Lance bol blízko bodov," uznáva technický riaditeľ Racing Pointu Andrew Green, "ale nemal pozíciu na trati, aby preteky zajazdil na jeden pitstop." Stroll vyštartoval šestnásty a v prvom kole vyťažil z kolízie medzi Kvjatom a McLarenmi.

Po výmenách pneumatík pilotov, ktorí plánovali dve zastávky, bol Stroll už desiaty. Za jeho zadným krídlom však začal úradovať Alex Albon. V devätnástom kole sa pokúsil o undercut, hoci na Strolla strácal 2,5 sekundy. Racing Point reagoval okamžite, no Kanaďan kapituloval. Po výjazde z boxov sa zaradil až za Alexa Albona.

"Pred zastávkami sme boli pred Albonom. Podarilo sa mu cez nás dostať len za jedno kolo. On skončil na bodoch, čo je škoda," hodnotil Lance Stroll, ktorému sa nepáčilo rozhodovanie tímu. Podľa neho mal prevziať iniciatívu ako prvý: "Mohli sme byť o čosi proaktívnejší, nemali sme pred sebou nikoho. Sergio a Räikkönen boli o päť sekúnd pred nami, takže sme s nikým poriadne nebojovali."

Lance Stroll v boxoch
Pirelli Motorsport

Keby Racing Point zastavil ako prvý, Albonovi by sa undercut nepodaril. "Som sklamaný. Keď sa to stalo, musel som jazdiť v špinavom vzduchu. Ťažko sa predbiehalo, ak ste nemali naozaj veľkú výhodu v rýchlosti na kolo."

Pneumatiky boli v čoraz horšej kondícii a v 44. kole Stroll zastavil druhýkrát. "Viac-menej celé popoludnie strávil naháňajúc Toro Rosso a súperiac o posledný bod. Potom sme ho prehodili na dvojzastávkovú stratégiu a skúsili šťastie," konštatuje Green.

Strollovi zostalo desať kôl na to, aby sa vrátil späť do hry. Najskôr musel predbehnúť Kevina Magnussena a Romaina Grosjeana. "Predbehnúť Magnussena zvládol, ale musel si dávať pozor na množstvo modrých vlajok, takže to mal ťažké." Grosjeana už predstihnúť nestihol.

"Mohli sme toho získať aj viac," ľutuje premrhanú šancu Lance Stroll. "Mali by sme sa detailne pozrieť na stratégiu. Myslím si, že dnes sme ten bod mohli získať."

Daniel Ricciardo pred Sergiom Pérezom
Renault Sport

Sergio Pérez na druhej strane garáže mal na tvári úsmev. Preňho bola Veľká cena Číny "dokonalá". Začalo sa to prvým kolom, v ktorom získal štyri priečky a usadil sa na ôsmom mieste. "Videl som medzeru, tak som šiel po nej. Podarilo sa mi zarobiť kopu pozícií."

Po zastávke v 20. kole, v ktorom vymenil stredne-tvrdú zmes za tvrdú, už do boxov nezavítal. "Som s tým veľmi spokojný. Toto musíme robiť, kým auto nie je na takej úrovni, akú by sme od neho očakávali. Proste tam treba byť a snažiť sa ich prekonať. Myslím si, že sme mali perfektné preteky."

Pérez sa musel v závere brániť útokom, no aj sám pomýšľal na predbehnutie Daniela Ricciarda. "Bol som pod veľkým tlakom rýchlejších áut vzadu, napríklad Kimiho. Ricciardo sa na to snažil zatlačiť na začiatku, keďže mal kvalifikačné gumy. Ja som mu bol občas dosť blízko, ale myslím si, že svoje gumy už len manažoval, pretože vždy, keď som sa priblížil, mal rýchlosť na to, aby sa odtrhol."

Najnovšie z kategórie: Racing Point

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk