F1.sk F1.sk

Hülkenberg mal opäť problém s MGU-K, tentoraz s novou špecifikáciou
zdroj: Renault Sport

Hülkenberg mal opäť problém s MGU-K, tentoraz s novou špecifikáciou

Po Sainzovom odstúpení v Austrálii sa Renaultu podarilo pripraviť novú špecifikáciu jednotky MGU-K, no pre časovú tieseň ju nasadil až v Číne. Inžinieri verili, že tým sa problémy s touto súčiastkou skončia, no zmýlili sa. Nedeľné odstúpenie Nica Hülkenberga bolo spôsobené softvérovou chybou spojenou s MGU-K.

"Ešte je skoro hovoriť, čo sa stalo," povedal po pretekoch Cyril Abiteboul, ktorého slová priniesol motorsport.com. "Mali sme problém v Melbourne a v Bahrajne sme veľmi rýchlo zareagovali, no mali sme len jeden kus pre Carlosa. Museli sme poriadne zatlačiť na produkciu, aby sme vyrobili viac kusov. Museli sme kvôli tomu urýchliť celý schvaľovací proces. V podstate sme priniesli niečo, na čoho skontrolovanie sme nemali dostatok času. Nie je to výhovorka, ale fakt."

"Ostatné autá pracovali s tou súčiastkou bez problémov. Na dynamometri sme s ňou najazdili 5000 kilometrov. Ide len o jeden konkrétny dôvod, kvôli ktorému sme sa dostali do istého režimu. On spôsobil niečo v softvéri," vysvetľoval šéf Renaultu.

Šťastím Renaultu je fakt, že ide len o softvérový problém. Na nasadenie tretej jednotky MGU-K to v Baku nevyzerá. "Nemyslíme si. Podľa nás ide o niečo, čo je mimo samotnej súčiastky, ten kus, ktorý Nico používal, by nemal byť poškodený. Podľa nás ide o softvérovú chybu, musíme teda zmeniť niečo v softvéri, aby sme vyriešili čosi, čo zmenilo hardvér. Preto sme dúfali, že to vyriešime ešte v priebehu pretekov. Možno to nebolo odvysielané, ale Nico podnikol niekoľko krokov, aby to spravil. Nemohol však reštartovať celé auto."

"To bolo nevyhnutné. Ak by ste teraz chceli v aute jazdiť, mohli by ste. Je úplne v poriadku! Je to typický softvérový problém, keď vám niečo zamrzne, musíte to reštartovať. To sme sa vlastne snažili spraviť na trati, ale nefungovalo to," dodáva Abiteboul. "Musím to prezrieť a musíme sa prestať stavať do takej komplikovanej pozície, keď sme zahnaní do kúta a reagujeme na naliehavý prípad. Tak vo Formule 1 nemôžete pracovať."

Najnovšie z kategórie: Čína

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk