F1.sk F1.sk

Brundle: Ferrari má kvantum výkonu, ktorý nevie využiť
zdroj: TASR/AP

Brundle: Ferrari má kvantum výkonu, ktorý nevie využiť

Čo sa deje s Ferrari? Najbližšie k odpovedi na túto otázku majú inžinieri talianskeho tímu, no zatiaľ to vôbec nevyzerá tak, že by už tento oriešok rozlúskli. Podľa Martina Brundla by tak ale mali čím skôr urobiť, lebo inak bude Ferrari bilancovať ďalšiu sezónu, v ktorej malo najlepšie auto, ale nedokázalo ho využiť.

Lewis Hamilton vedie pred Sebastianom Vettelom o 31 bodov, Mercedes pred Ferrari o takmer dvojnásobok tohto množstva. Scuderia nezískava body tam, kde sa ponúkajú, a to ju môže vyjsť draho. "V Bahrajne mohli a mali vyhrať," zdôraznil Martin Brundle. "Skutočnosť sa má však tak, že Mercedes pohodlne vedie v oboch šampionátoch s troma double z troch. Musia sa dať dokopy. Rozmýšľam, či nekonajú trochu unáhlene, dnes sa zamestnávali tým, že zdržovali samých seba."

Ferrari má dostatok výkonu, na rovinkách kraľuje. Podľa informácií Lewisa Hamiltona získalo na rovinkách 0,4 sekundy na kolo. V zákrutách však o svoj náskok prichádza. Prečo Ferrari radšej neobetovalo trochu zo svojej maximálky v záujme väčšieho množstva prítlaku využiteľného v zákrutách?

"Myslím si, že Ferrari má kvantum výkonu, ktorý z nejakého dôvodu nevie využiť. Možno je to manažmentom teplôt, spoľahlivosťou… No keď ten výkon využijú, zrazu si poviete: páni, to je neskutočné," dramaticky nadvihol obočie Brundle. "No také niečo neukazujú veľmi často. Ich sila je akoby skrytá. Napríklad v Melbourne to bolo strašné, zatiaľ nám ani nepovedali, čo sa tam vlastne stalo. Ferrari investovalo všetku rýchlosť do roviniek, ale Mercedes je rýchly v zákrutách."

Nico Rosberg, ktorý sa aj tento víkend objavil vo vysielaní Sky Sports F1, pridal aj pár informácií od insiderov: "Ja som od chlapcov vo Ferrari počul, že ich auto je momentálne v zlom aerodynamickom okne. Nasadili by aj väčšie zadné krídlo, no ešte ho nemajú, ešte ho musia vyrobiť. To ale nie je celé riešenie, pretože zadné krídlo nie je efektívne. Je oveľa lepšie nájsť prítlak na iných miestach, lebo tak nezvýšite odpor. Táto zmena musí u nich prebehnúť, ale chce to čas. Momentálne sú rýchli len na ultrarýchlych tratiach. Keď sa objaví viac zákrut — a tie má každý okruh —, tak sa trápia."

Najnovšie z kategórie: Nico Rosberg

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk