F1.sk F1.sk

Čínske double Mercedesu, Ferrari predviedlo zvláštne strategické manévre
zdroj: TASR/AP

Čínske double Mercedesu, Ferrari predviedlo zvláštne strategické manévre

Veľká cena Číny priniesla jednoznačné dvojité víťazstvo Mercedesu. Ukázalo sa, že strieborní mali najlepšie auto a Lewis Hamilton s Valtterim Bottasom to bez väčších problémov potvrdili.

O všetkom rozhodol štart, po ktorom sa Hamilton dostal do čela. Vybojoval už svoje šieste víťazstvo na okruhu v Šanghaji a prevzal aj priebežné majstrovské vedenie. Na svojom konte má 68 bodov, druhý Bottas je na čísle 62.

Veľmi zaujímavo sa to vyvíjalo z pohľadu jazdcov Ferrari. Charles Leclerc sa po štarte dostal pred Sebastiana Vettela, ale následne bol pomalší, takže Scuderia ich pozície vymenila; v tom okamihu však Vettel o rýchlosť odrazu prišiel, dvakrát nepríjemne prebrzdil a Leclerc začal byť nespokojný. Na útok však zvolenie nedostal.

V konečnom dôsledku to dopadlo tak, že obaja pretekári Ferrari stratili cenný čas a dotiahol sa na nich Max Verstappen. Holanďan následne skúsil "undercut", na ktorý červení dokázali reagovať len Vettelom. Leclerc na všetko nakoniec dosť nepríjemne doplatil a skončil až piaty.

Šiesty prešiel cieľom Pierre Gasly, ktorý v samom závere zaútočil na najrýchlejšie kolo a vyšlo mu to; získal tak dodatočný bodík, ktorý uchmatol Vettelovi.

Siedmy skončil Daniel Ricciardo, ôsmy Sergio Pérez, deviaty Kimi Räikkönen a desiaty Alex Albon. Pre posledne menovaného pretekára s thajskou licenciou to bol po sobotňajšej tvrdej havárii veľmi pekný úspech.

Výsledky:

výsledky VC Číny 2019
f1.com

Traja najlepší poskytli prvé rozhovory a už sú v miestnosti za pódiom.

Albon má bod, dokázal sa ubrániť Grosjeanovi. Po včerajšej havárii je to veľký úspech.

1:34,742s - Gasly to napokon zvládol! Získal dodatočný bod, ktorý vzal Vettelovi.

Gasly na to šliape, ale neprekonáva čas Sebastiana Vettela. Vyzerá to tak, že bodík ostane Nemcovi.

Hamilton už vstúpil do posledného kola.

Gasly dostal informáciu o tom, že najrýchlejšie kolo je na úrovni 1:34,8. Má na to jeden pokus.

Grosjean v predposlednom kole útočí na Albona. Boj o jeden bod.

Pierre Gasly prichádza v 54. kole do boxov a dostáva najmäkšie pneumatiky. Ide útočiť na najrýchlejšie kolo.

Albon naďalej drží dvojsekundový náskok pred Grosjeanom.

Leclerc dostal odpoveď, že s prevodovkou je všetko v poriadku.

Charles Leclerc hlási problém s radením rýchlostí. Inžinier mu odpovedal, že to kontroluje.

Hamilton získava informácie o tom, kto drží najrýchlejšie kolo.

Grosjean sa rýchlo doťahuje na Albona. Má omnoho novšie pneumatiky a asi mu uchmatne bod. Je to bol o desiate miesto.

Hamilton sa pýtal na to, či je Bottas pod tlakom. Prekvapujúca otázka, pretože Bottas je pred Vettelom o viac ako päť sekúnd.

Vyzerá to tak, že pozície sú stabilizované a medzi jazdcami sú pomerne veľké rozdiely. Poradie: Hamilton, Bottas, Vettel, Verstappen, Leclerc, Gasly, Ricciardo.

Vettel je aktuálne o 3,8 sekundy za Bottasom.

V 43. kole odstupuje Daniil Kvjat. Dnes to na body rozhodne nebolo a auto mal od úvodnej kolízie pravdepodobne poškodené.

Do konca ostáva 13 kôl a Leclerc stráca na Verstappena 15 sekúnd.

Vettel sa v 42. kole dostal pred Leclerca, ktorý následne prišiel do boxov. Dostal mediumky.

Leclerc je s tvrdými pneumatikami dosť pomalý, Vettel sa na neho rýchlo doťahuje.

Bottas stráca na Hamiltona 6,7 sekundy. Do konca ostáva približne 15 kôl.

V 39. kole sa Bottas dostal pred Leclerca a poskočil na druhé miesto.

Bottas už útočí na Leclerca. Pri prvom pokuse sa Monačan ubránil, ale dlho to asi nepotrvá.

Hamilton sa vrátil na prvé miesto, druhý je Leclerc, tretí Bottas. Hamilton má už ojazdené mediumky, Bottas nové, Leclerc má hardy.

Hmmm, Mercedes prezul Hamiltona za 3,2 sekundy a Bottasa za 3,0 sekundy. Tím to stihol celkom pekne.

Na situáciu reaguje aj Mercedes, ktorý povoláva do boxov oboch pilotov!

Takto sa to zaujímavo strategicky zauzlilo. Leclerc je tretí a pred Vettelom je o desať sekúnd! Do konca ostáva 20 kôl.

Ferrari povoláva do boxov Vettela! Ani Scuderia nič neriskuje a chce si ísť pre tretie miesto.

Red Bull to spravil celkom dobre. Pred Leclercom by sa neudržal a takto de facto nič nestratil, pretože je pred kolegom Gaslym.

V 35. kole prišiel do boxov Magnussen, aby sa okamžite pridal aj Verstappen. V Red Bulle vidia, že takto by sa pred Leclercom neudržali.

Leclerc je za Verstappenom už len o 3,5 sekundy. Rýchlo sa mu približuje.

Hamilton ušiel Bottasovi už o 4,8 sekundy, Vettel stráca ďalších 7,2 sekundy. Všetko je stabilizované.

Jasne posledný je aktuálne Kubica, ktorý na Russella stráca už 28 sekúnd.

Albon zaútočil na Magnussena a dostal sa pred neho. Je už jedenásty!

Leclerc dostal vzápätí informáciu o tom, že tím uvažuje o pláne B. To by mohli byť dve zastávky v boxoch.

Leclerc sa pýtal na to, či má šetriť pneumatiky. Dostal odpoveď, že nie, má tlačiť. Takto mu tie gumy nevydržia...

Räikkönen zdolal aj druhého pretekára Haasu Romaina Grosjeana. Už je deviaty.

Stroll sa v 28. kole dostal pred Giovinazziho.

Aktuálne poradie: Hamilton, Bottas, Vettel, Verstappen, Leclerc, Gasly, Ricciardo, Pérez, Grosjean, Räikkönen.

Na Giovinazziho už útočí aj Stroll.

Albon zaútočil na Giovinazziho a dostal sa na dvanáste miesto.

Parádny súboj, Räikkönen sa dostal pred Magnussena! Je desiaty.

V 26. kole prišiel do boxov aj Kimi Räikkönen, ktorý sa na trať vrátil tesne za Kevinom Magnussenom. Je jedenásty.

Nico Rosberg avizuje, že Charles Leclerc bude mať vďaka o niečo novším pneumatikám na konci pretekov možno šancu.

Bottas je veľmi rýchly a drží sa za Hamiltonom. Vettelovi ušiel už o 6,5 sekundy.

Piaty Leclerc stráca na Verstappena viac ako 10 sekúnd! Takto mu to tím dobabral.

Na čele sa to vyrovnalo. Hamilton je len o 1,8 sekundy pred Bottasom, Vettel stráca ďalších päť sekúnd. Tieto straty boli omnoho väčšie.

V 22. kole prišiel do boxov Valtteri Bottas, ktorý sa na trať vrátil o štyri sekundy pred Vettelom. Dostal tvrdé gumy (hard).

Leclerc dostal informáciu, že jeho prvý stint sa natiahne. Do boxov už nemohol prísť, pretože na trať by sa vrátil až za Verstappenom.

Vettel si udržal pozíciu pred Verstappenom, ale len veľmi tesne! Hmm, tak Ferrari si poriadne zavarilo.

Ferrari povoláva do boxov Vettela, sme v devätnástom kole!

Verstappen prichádza do boxov! Toto vyzerá na pokus o undercut.

Nico Hülkenberg prichádza so zvláštnym zvukom do boxov a odstupuje. No nič, kríza Renaultu pokračuje.

Ferrari už diskutuje o tom, že Leclerca pustí dopredu! Charles medzitým hlásil, že stráca veľké množstvo času. Celé je to veľmi zvláštne: kým bol Vettel za Leclercom, bol rýchlejší. Od okamihu výmeny pozícií už nie je.

Slová o tom, že Vettel sa dokáže vyrovnať časom Hamiltona, už príliš presvedčivo nevyznievajú.

Vettel stráca na Bottasa už 5,7 sekundy. Snaží sa, ale zasa spravil chybu, prebrzdil a Leclerc je na ňom opäť nalepený.

Hulk bol v boxoch a na trať sa vrátil na šestnástom mieste. Je tesne za Grosjeanom, ale pred Magnussenom.

Vettel spravil chybu a poriadne to prebrzdil. Leclerc sa na neho dotiahol.

A už to prišlo: Leclerc dostal príkaz, aby pustil Vettela pred seba! Síce sa mu to príliš nepáčilo, ale okamžite počúvol.

Leclerc už dostal informáciu, že musí byť rýchlejší, pretože inak Ferrari pustí Vettela dopredu. Azda by to bolo lepšie riešenie.

Vettel je nespokojný, pretože Leclerc ho brzdí a nevie sa dostať pred neho. Hlási, že by vedel jazdiť aj Hamiltonove časy. Lewis sa zatiaľ na čele všetkým vzďaľuje.

Sme len v ôsmom kole a Giovinazzi bol už v boxoch. Asi to skúsi s alternatívnou stratégiou.

Trest pre Daniila Kvjata: Rus musí prejsť boxovou uličkou.

Lando Norris dostal informáciu, že má poškodenú podlahu. Nebudú to ľahké preteky.

VSC: na chvíľu sme mali fázu virtuálneho safety caru. Dlho však netrvala.

Kolízia! Kvjat vrazil do Norrisa, ktorý je s poškodeným autom mimo trate. Niekto vrazil aj do Kvjata, ale to sme zatiaľ dobre nevideli.

ŠTART: Hamilton poskočil na prvé miesto, za ním sú Bottas, Leclerc, Vettel, Verstappen a Gasly.

Max Verstappen spravil v zahrievacom kole hodiny! Po chvíli to zopakoval aj Robert Kubica.

AMuS poodhalil, na čo bol Sebastian Vettel nahnevaný po skončení kvalifikácie. Vraj nebol spokojný s nasadením krídel so silnejším prítlakom, ktoré ho na rovinke spomalili a vzali mu čas. V ostrom kole doplatil aj na silný protivietor a strata tak bola ešte výraznejšia.

Favoriti mieria na trať.

Od 7:30 je otvorená boxová ulička a autá sa môžu presúvať na štartový rošt.

Video: Krátky pohľad na dnešnú slávnosť, Carlos uchmatol miesto Charlesovi, Toto a Mattia si dali selfie...

Najlepšie stratégie podľa Pirelli: 1. štart so softami (18 kôl), prezutie na hardy (38) 2. štart s mediumkami (19), následne hardy (37) 3. dve zastávky v boxoch sú vraj jasne pomalšie, ale existuje aj alternatíva soft (15)/soft (15)/hard (26).


Helmut Marko o Mercedese: "V treťom sektore nám nadelili pol sekundy. Má to niečo spoločné s čistou silou pri zrýchľovaní - Mercedes musel po stránke motora opäť nájsť niečo k dobru. Celkovo je však v padoku veľké napätie, každý je nervózny. Asi preto, lebo nikto nepozná skutočný pomer síl." (Auto Bild Motorsport)


Nico Rosberg: "V dlhých piatkových jazdách bolo Ferrari s tvrdšími zmesami rýchlejšie ako Mercedes. Pre Vettela a Leclerca však bude ťažké dostať sa pred oba Mercedesy. Očakávam jedinú zastávku v boxoch, takže strategické možnosti sú obmedzené."


Najnovšie z kategórie: Čína

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk