F1.sk F1.sk

Druhý tréning pre Bottasa, Ferrari chýbalo 0,027 sekundy
zdroj: Twitter/Mercedes

Druhý tréning pre Bottasa, Ferrari chýbalo 0,027 sekundy

V prvom tréningu sa výhoda Ferrari javila byť obrovská, no Mercedesy v druhej 90-minútovke víkendu zabrali. Medzi dvoma najrýchlejšími tímami v poli to bolo ale poriadne tesné, veď Valtteriho Bottasa a Sebastiana Vettela delili len stotinky.

Kolegovia prvej dvojice však výraznejšie stratili a na druhé miesto sa tak dostal Max Verstappen. Holanďan podobne ako v prvom tréningu získal na Pierra Gaslyho takmer sekundu, hoci Christian Horner pred tréningom očakával, že sa veľká diera medzi nimi zmenší. Dopoludnia totižto skúšali dva rôzne prístupy pri nastaveniach.

Lewisovi Hamiltonovi tak chýbalo až sedem desatín, no z veľkej časti za to mohlo prebrzdenie na konci najdlhšej rovinky v kalendári. V sobotu preto môžeme čakať, že úradujúci majster sveta bude opäť blízko čela.

Dvojica Mercedesov zažila nepríjemné chvíle krátko po výjazde z boxov. Pravdepodobne kvôli slabo zohriatym úplne novým pneumatikám im to v prvej a druhej zákrute nedržalo a obaja spravili hodiny. Ďalšia úloha pre inžinierov Mercedesu, ktorú musia pred nedeľňajšími pretekmi vyriešiť.

Najmenej zo všetkých jazdil Charles Leclerc. Ferrari pravdepodobne zaznamenalo únik chladiacej kvapaliny a keďže nechcelo riskovať, rozhodlo sa pre "dôkladnú kontrolu chladiaceho systému ako opatrenie na vyhnutie sa poškodeniam". Pred Leclercom je tak dvojica Nico Hülkenberg a Carlos Sainz, za ním zas Lando Norris a Daniel Ricciardo.

Problémy mal aj Daniil Kvjat. Inžinieri Hondy našli po prvom tréningu "anomáliu" na dátach z jeho pohonnej jednotky, nuž sa ju rozhodli vymeniť. Následne všetko prebiehalo hladko a Rus skončil trinásty tesne za kolegom Albonom.

Vettel napokon vo vysielačke požiadal svojich mechanikov, aby trochu ochladili Albonovo Toro Rosso, ktoré tiež čakalo na váženie. Začalo totižto horieť.

"Niečo nie je v poriadku," hovoril na ceste do boxov Verstappen. "Akoby sa spojka zachytávala — neviem, je to čudné. Mám pocit, že sa auto pokazilo."

"Radenie nahor aj nadol je teraz lepšie," poďakoval sa inžinierovi Verstappen.

Vtipná vysielačka Maxa Verstappena: - Môžete mi dať nejakú radu pre radenie nahor a nadol? - Ide o kvalitu alebo číslo stupňa? - Nie, ide o kvalitu. Ja viem, že mám osem prevodov.

Ferrari hlási, že na aute Charlesa Leclerca prebieha kontrola chladiacich systémov, no mechanici utierajú pod autom podlahu, čo by naznačovalo únik kvapaliny.

Vettel nie je spokojný s Pérezom, ktorý ho nechcel pustiť pred seba: "Neviem, čo táto Force India robí. Nemusíte to hlásiť komisárom, môže si robiť, čo chce, no oni proste pretekajú tvrdšie v piatok ako v nedeľu…"

"Pneumatiky sú už úplne zničené," konštatuje Leclerc, ktorému bolo odkázané, aby sa vrátil do boxov. Momentálne je na siedmej priečke.

Valtteri Bottas vylepšil Vettelov čas o 27 tisícin. Fín je momentálne prvý.

Netrvácny Haas sa opäť rozpadáva, Grosjeanovi sa zlomila pravá polovica predného krídla.

1:33,357 - Sebastian Vettel prvýkrát nasadil mäkkú zmes a je z toho víkendový rekord.

Hamilton to skúsil opäť a dostal sa pred Monačana o 65 tisícin.

Po prvých meraných kolách favoritov je najrýchlejší Leclerc s časom 1:34,271.

Christian Horner: "Ferrari to zaplo hneď na začiatku! A ak nie, tak to vyzerá dosť deprimujúco…"

Honda vymenila pohonnú jednotku na Kvjatovom Toro Rosso. Na dátach totižto objavila "anomáliu".

Charles Leclerc jazdil v prvom tréningu s väčším množstvom prítlaku ako Sebastian Vettel, informuje Karun Čandhok.

Najnovšie z kategórie: Čína

Pozri viac

Odporúčame

Magazín

Pozri viac

AUTO.sk